اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

سیاست نظام از صراط علی‌ (ع) نشأت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: سیاست کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از صراط حضرت علی‌ (ع) نشأت می‌گیرد.

سیاست نظام از صراط علی‌ (ع) نشأت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر الوند که در مسجد حضرت ابوالفضل‌ (ع) این شهر برگزار شد، با اشاره به الگو بودن ایران اسلامی در میان بسیاری از ملت‌ها، اظهار کرد: راه و سیاست کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی از صراط حضرت علی‌ (ع) نشأت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: علمای اسلام از عصر غیبت تاکنون در این راه حرکت کرده‌ و شهدای ما راه و رسم علی‌ (ع) را الگوی خود قرار داده‌اند.

امام جمعه شهر الوند انقلاب اسلامی ایران را اسوه‌ای مناسب برای دیگر کشورها دانست و عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با شعار "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" آغاز به‌کار کرده است و با گذشت بیش از 30 سال از آن، همه ملت‌ها را به اسلام ناب محمدی دعوت می‌کند.

عادل‌پور در خصوص فشارها و تهدیدهای مستکبران جهان خاطرنشان کرد: فشارهای سیاسی آمریکا و اسرائیل به بهانه بمب هسته‌ای و حقوق بشر نیست، بلکه آنان از دینداری، ولایت‌مداری و پیروی ملت ایران از امام و رهبری بیم دارند.

وی افزود: عاملان فشارها و زورگویی‌های جامعه جهانی، قصد دارند با قدرت رسانه‌ای، خود را قدرت جهانی نشان دهند و با نیرنگ و نقشه‌های شوم خود، با قرآن و جهان اسلام مبارزه کنند.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به روز قدس در جمعه هفته آینده، شاخص هر انقلاب الهی در دنیای امروز را مبارزه با اسرائیل و حمایت از فلسطین دانست و عنوان کرد: فلسطین قبله اول مسلمانان و سرزمین انبیا و اولیای الهی بوده که راه مبارزه با استکبار جهانی، توجه به مسلمانان فلسطین است.

عادل‌پور در خصوص مسائل جاری کشور سوریه بیان کرد: هر ملتی باید دولت و رهبر کشورش را خودش انتخاب کند و بدون دخالت کشورهای بیگانه و از طریق آرای مردمی، نوع حکومتش را تعیین کنند.

وی در ادامه یکی از خصلت‌های اهل تقوا را امام‌شناسی برشمرد و اظهار کرد: انسان‌های با‌تقوا با آگاهی و شناخت خود از حق و باطل و آگاهی سیاسی بالا، حقانیت و راه امامان خود را می‌شناسند.

امام جمعه شهر الوند در خصوص شهر الوند تصریح کرد: شهر الوند از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و اغنیا باید به آبادانی شهر کمک کرده و با انسجام و وحدت در پیشرفت این شهر سهیم باشند که فقط با وحدت و همدلی می‌توان خدمات عظیمی به شهر و مردم ارائه کرد.

عادل‌پور از مردم شهر الوند خواستار شد: از تفرقه در مساجد و حسینیه‌های سطح این شهر پرهیز کنند.

امام جمعه شهر الوند عنوان کرد: قومیت‌گرایی در مساجد و حسینیه‌ها را از بین ببرید و مساجد را محلی برای عبادت و همدلی میان مسلمانان قرار دهید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نماز عید فطر در مصلای پیامبر اعظم‌ (ص) این شهر برگزار خواهد شد.

گفتنی است این مصلی در حال تکمیل بوده و برای نمازگزاران عید فطر امسال، فضای وسیعی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول