اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک:

شورای نگهبان تضمین‌کننده اسلامیت نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهر آبیک شورای نگهبان را میزان، محور و تضمین‌کننده اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و قانون اساسی بیان کرد.

شورای نگهبان تضمین‌کننده اسلامیت نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر (عج) آبیک با اشاره به 26 تیرماه مبنی بر تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی در سال 59 اظهار کرد: شورای نگهبان از چنان جایگاه رفیع و والایی برخوردار است که امام راحل در سخنانی فرموده است "شورای نگهبان قانونی است که کسی حق ندارد در نطق‌ها و رسانه‌ها به آن توهین کند" که بیانگر دفاع قاطع امام راحل از شورای نگهبان است.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود شورای نگهبان را عماد ملت، دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنان دانسته‌اند، چرا که شورای نگهبان حرکت نظام براساس قوانین اسلام است.

خطیب جمعه موقت شهر آبیک خاطر‌نشان کرد: دلیل اینکه شورای نگهبان مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد این است که شورای نگهبان مصمم و با اراده آهنین بر وظایف قانونی خود ایستاده و عمل می‌کند.

وجود ولی فقیه یک هدیه الهی برای مسلمین است

امام جمعه موقت شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روز 23 تیرماه روز حماسه همبستگی ملی در دفاع از ارکان نظام و ولایت فقیه و نیز پایان دادن به آشوب اخلال‌گران در سال 88 تصریح کرد: وجود ولی فقیه به فرمایش امام راحل یک هدیه الهی برای مسلمین ایران و جهان است که بیانگر این مسئله است که ولایت فقیه این نیست که از سوی مجلس خبرگان رهبری ایجاد شده باشد، بلکه ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله (ص) است.

رمضانی افزود: زمانی که حوادث تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه و مرور می‌کنیم به جایگاه رفیع و مهم ولایت مطلقه فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی پی می‌بریم.

وی بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری هدف دشمنان از تحریم‌های اقتصادی علیه انقلاب اسلامی ضعیف نگه داشتن اقتصاد کشور، جدا و دلسرد کردن مردم از نظام و به زانو درآوردن مردم است، ولی دشمنان انقلاب اسلامی کور خوانده‌اند، چرا که استکبار جهانی کدخدای یک ده نیست که تمام دنیا باید از آن تبعیت کنند.

امام جمعه موقت شهر آبیک با اشاره به 25 تیرماه سالروز بهزیستی و تأمین اجتماعی اظهار کرد: سازمان بهزیستی خدمات شایانی را به افراد نیازمند و ناتوان جسمی و روحی داشته و امروز نیز ارائه می‌دهد، لذا با شناسایی افراد نیازمند و ناتوان می‌توانند با شناخت و بررسی مشکلات به کمک آنان برسند.

قرآن کریم کتاب هدایت برای نیکوکاران است

رمضانی قرآن کریم را کتاب هدایت و حکمت برای مؤمنان و نیکوکاران دانست و گفت: طبق آیات قرآن کریم اقامه نماز، دستگیری از مستمندان، صبر در راه خدا، انفاق و احسان در راه خدا و انجام کارهای نیک از شاخصه‌های نیکوکاران است که هیچ‌گاه اجر نیکوکاران در نزد خدای متعال ضایع نمی‌شود.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در خصوص نکیوکاری فرموده‌اند "نیکوکاری و پنهان نگه داشتن عمل و صبر در ناملایمات و سختی‌های زندگی و پوشیده نگه غم‌ها و مصیبت‌ها از گنج‌های بهشت است، لذا انسان نباید در گرفتاری‌ها و مشکلات به سوی بندگان خدا شکایت کند، بلکه باید به خدای متعال روی آورده و به درگاه او گریه و زاری کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول