اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

نماز جمعه از ارکان نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری از نماز جمعه به عنوان ارکان بزرگ اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد.

نماز جمعه از ارکان نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مصلای این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی تا زمان حال حاضر حدود 700 نماز جمعه در سطح کشور توسط 700 امام جمعه اقامه می‌شود.

وی افزود: در نمازهای جمعه مردم با دعوت به مسائل دینی و رستگاری با مسائل روز جهان اسلام آشنا می‌شوند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه کمک به ساخت مصلی توسط خیرین را باقی‌الصالحات بانیان خیر دانست و تصریح کرد: کمک برای اتمام بنای مصلی به منظور استفاده عموم مردم مؤمن و متدین، در ردیف اعمال صالح و ماندگار بانیان خیر است.

وی با اشاره به مشارکت مسئولان و مردم در ساخت مصلی خاطرنشان کرد: هرکس به سهم و توان مالی خود می‌تواند در ثواب این امر معنوی شریک باشد.

به گفته وی بنای مصلای نماز جمعه شهرستان کاشان در شأن و منزلت مردم مومن این شهرستان است و این مصلی به عنوان بنایی ماندگار می‌تواند جوابگوی نسل‌های آینده این شهرستان نیز باشد.

محمدی گلپایگانی یادآور شد: مردم مؤمن و متدین این شهرستان که سابقه درخشانی در تشیع دارند نیازمند چنین مکان و مصلایی نیز هستند تا همه بتوانند از ظرفیت‌های آن استفاده لازم را داشته باشند.

مدیر اجرایی پروژه مصلای بزرگ بقیه‌الله اعظم کاشان نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی مصلی کاشان گفت: شبستان این مصلی با 18 هزار متر زیربنا با سازه کم‌نظیر و با انجام خاکبرداری، فونداسیون و ستون و سقف 40 درصد پیشرفت کامل پروژه انجام شده است.

رضا کاظمی هزینه کلی شبستان مصلی کاشان را 10 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون 3 میلیارد تومان هزینه شده و با اختصاص 7 میلیارد تومان دیگر 18 هزار مترمربع زیربنای شبستان شامل 10 هزار متر سقف و 6 هزار متر بالکن مصلی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی مصلای بزرگ بقیة‌الله اعظم کاشان را بین مصلی‌های کشور بی‌نظیر خواند و افزود: مصلای کاشان با مناره‌های 55 متر و 2 هزار و 500 متر سطح گنبد در مقایسه با گنبد 1800 متری مسجد مالزی یکی از سازه‌های بی‌نظیر اسلامی است.

به گفته وی برای مصلای بزرگ 50 هکتاری کاشان امکاناتی چون شهرک مذهبی، حوزه علمیه، مجتمع مسکونی برای اساتید حوزه علمیه، کتابخانه، اورژانس و امکانات رفاهی تفریحی برای خانواده‌های نمازگزار پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی به دعوت نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان برای حضور در مراسم شب قدر به کاشان دعوت شده است که هنگام ورود کاشان به همراه مسئولان این شهرستان از طرح مصلای کاشان بازدید کرد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول