اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزآباد:

فرهنگ بنیادی‌ترین مولفه قدرت نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فیروزآباد گفت: بی‌تردید مولفه قدرت فرهنگی، بنیادی‌ترین مولفه قدرت نظام برآمده از انقلاب اسلامی است.

فرهنگ بنیادی‌ترین مولفه قدرت نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، جهانبخش بهمنی صبح امروز در نخستین جلسه کمیته امور اجتماعی و فرهنگی این شهرستان در سال 91 که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور مسئولان عضو شورای فرهنگی اجتماعی برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، پیرامون فضیلت این ماه مطالبی ایراد کرد و اظهار داشت: ماه رمضان، فرصت خوبی برای انس بیشتر با قرآن و زدودن غبار غفلت از روح و روان است.

فرماندار شهرستان فیروزآباد با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگی جامعه، ظهور و بروز ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی را نشات گرفته از تبلیغات ضدارزشی به منظور تضعیف بنیان‌های عقیدتی و دینی و ترویج و ایجاد فضای غیر‌اسلامی و ساختارشکن دانست.

وی با جدی توصیف کردن توجه به مقوله فرهنگ و هجمه بی‌سابقه به آن، افزود: باید حفاظت و صیانت از فرهنگ دینی و ملی به عنوان یک اقدام حیاتی و موثر در اولویت کارهای متولیان عرصه فرهنگی و فکری قرار گیرد.

بهمنی با تاکید بر استفاده از استراتژی‌های نرم‌افزارانه و پیشگیرانه در مقابله با تهدیدات فرهنگی اضافه کرد: فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت مردمی، ارتقای توانمندی تشکل‌های دینی و فرهنگی، توجه به برگزاری کارآمد مراسم دینی انقلابی و قابلیت مقابله با تهدیدات فرهنگی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ که اذهان افراد را به انقیاد خود درمی‌آورد، ادامه داد: بی‌تردید مولفه قدرت فرهنگی، بنیادی‌ترین مولفه قدرت نظام برآمده از انقلاب اسلامی است.

نماینده سیاسی دولت در شهرستان فیروزآباد خاطرنشان کرد: اروپا و آمریکا توانسته‌اند مرزهای علمی خود را به حد بالایی برسانند اما علم آنها خالی از خدمت، بصیرت و معرفت است.

بهمنی در پایان تصریح کرد: مهم آن است که بشر به عنوان اشرف مخلوقات به علم با بصیرت و معرفت دست یابد؛ امید است ایران همیشه سرفراز اسلامی با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اجتماعی و اسلامی زمینه ظهور حضرت قائم (عج) را فراهم کند.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول