اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی سیرجان:

تقویت نظام اسلامی اصول کاری یک خبرنگار است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی سیرجان گفت: تقویت نظام اسلامی و تبلیغ ارزش‌های اسلام وظیفه اولیه و اصول کاری یک خبرنگار است.

تقویت نظام اسلامی اصول کاری یک خبرنگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مهریار سعیدی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و دلاوری‌های دوران دفاع مقدس و پس از آن در نظام اسلامی مرهون تلاش و همت خبرنگاران است و یکی از وظایف مهم یک دیده‌بان در جنگ و جبهه کنترل صحنه نبرد و اطلاع‌رسانی به فرمانده‌هان بود.

وی افزود: خبرنگار هم همین جایگاه را در جامعه دارد و به گونه‌ای دیده‌بان اوضاع جامعه و اطلاع‌رسان به مسئولان و مردم است و به نحوی ارتباط بین مردم و مسئولان برای رفع مشکلات است.

سعیدی قلم‌رسانی خبرنگاران یا بیان آنان را موجب پیشگیری از جرم و جنایت دانست و خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع، نقدهای منصفانه و تعامل با مردم و مسئولان جایگاه یک خبرنگار فعال و پرتلاش را می‌رساند.

سعیدی گفت: در حالی که این جایگاه مستقل، آگاهانه و عادلانه است باید موقعیت را برای دیدگاه دشمنان و خرده‌گیری آنان در نظام اسلامی نداشته باشد، لذا تقویت نظام اسلامی و تبلیغ ارزش‌های اسلام وظیفه اولیه و اصول کاری یک خبرنگار است.

حجت‌الاسلام اصغر محمدی رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی سیرجان نیز گفت: پیام رسان وحی به مردم پیامبر بود و آن قدر به رسالت خود امین بود که به محمد امین شهرت یافت.

وی افزود: خبرنگار امین حقایق و اخبار است که صداقت وی را می‌رساند و پیامبر اینگونه بود یعنی خبر از خداوند و خبرنگار پیامبر اسلام (ص) بود و صداقت کامل داشت.

محمدی بیان داشت: در جایی که زندگی می‌کنیم باید ثابت قدم بود و در مسیر حق و حقیقت قدم برداشت و این از صفات بارز یک خبرنگار است، زیرا در کسوت خبرنگاری تلاش و کوشش عبادت است و ثبات قدم در مسیر حق و حقیقت کشته شدن هم شهادت است.

وی تصریح کرد: کسی اگر خلاف جریانی حقی شنا کند نه‌تنها شجاعت ندارد، بلکه محکوم است و در کسوت مقدس خبرنگاری قرار نمی‌گیرد.

به گزارش فارس در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از خبرنگاران تجلیل شد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول