اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کهنوج:

بحث حجاب از اصول استراتژیک نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کهنوج گفت: بحث حجاب از اصول استراتژیک نظام مقدس اسلامی ما است و اگر به این اصل از نظام ضربه‌ای وارد شود نه تنها یک فرد بلکه یک خانواده و جامعه به تباهی کشیده می‌شود.

بحث حجاب از اصول استراتژیک نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، حجت‌الاسلام احمد نجنو ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج با اشاره به 16 تیرماه روز مالیات اظهار داشت: معمولا در هر کشوری رسم است برای پوشش هزینه‌های جاری، عمرانی، خدمات آموزشی، بهداشتی و امنیتی از صاحبان مشاغل و افرادی که به نحوی درآمدی را کسب می‌کنند درصدی را اخذ و به خزانه مملکت واریز می‌کنند تا صرف امور مربوطه شود.

وی افزود: البته این مسئله موضوعیت شرعی و دینی هم دارد همان‌ طوری که در زمان رسول خدا(ص) و مدت کوتاهی که خلافت مسلمین به دست مبارک حضرت علی(ع) بود بحث مالیات اقدامی معمول به شمار می‌رفت.

نجنو تصریح کرد: معمولا مالیات محور توسعه در هر کشور محسوب می‌شود و باید به سمتی برویم که درآمدهای مالیاتی تمامی هزینه‌های کشور را پوشش دهد و منابع حاصل از فروش نفت صرف سرمایه‌گذاری و توسعه زیربناهای کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم فهیم ما به این باور برسند که آنچه با عنوان مالیات پرداخت می‌کنند صرف عمران و آبادانی کشور می‌شود و در همین راستا است که در سند چشم‌انداز 20 ساله کشور در سال 1404 درآمدهای مالیاتی در صدر تمام درآمدهای کشور قرار گرفته است.

نجنو بیان داشت: البته مسئولان باید به دنبال کدهای جدید مالیاتی بروند و تنها به مطالبه مالیات از افراد خوش حساب اکتفا نکنند بلکه به دنبال آن افرادی باشند که به نحوی به دنبال گریز از مالیات هستند و بیشترین سود و سرمایه هم دارند.

وی با بیان اینکه باید طبق قانون با افرادی که اظهارنامه مالیاتی را به موقع تسلیم می‌کنند مدارا شود، عنوان کرد: در زمینه دریافت مالیات نباید تنها به سراغ افراد ضعیف و بدون پشتوانه جامعه رفته شود.

امام جمعه موقت با اشاره به برگزاری رزمایش موشکی پیامبر اعظم طی هفته گذشته عنوان کرد: به دنبال تهدیدهای اخیر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه ما به ایران حمله می‌کنیم، در راستای پاسخ به این کشورها این رزمایش موشکی در کویر لوت و خلیج فارس برگزار شد که انواع موشک‌ها با بردهای مختلف به سمت پایگاه‌های فرضی دشمن شلیک شد.

وی افزود: پیام رزمایش موشکی پیامبر اعظم به کشورهای منطقه و ماجراجو این است که جمهوری اسلامی ایران با هرگونه شرارت و تجاوز احتمالی قاطع و کوبنده برخورد می‌کند.

نجنو بیان داشت: بدون تردید یکی از مهمترین اهداف فرماندهان نظامی کشور ما در برگزاری رزمایش‌های گوناگون نمایش این واقعیت است که نشان دهیم با چشم بسته از منافع خود دفاع نمی‌کنیم.

وی با اشاره به 21 تیرماه روز حجاب و عفاف گفت: سالروز قیام تاریخی مردم مشهد علیه کشف حجاب رضاخانی با عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

نجنو ابراز داشت: در واقعه مسجد گوهرشاد نیروهای رضاخانی مسجد را به قتلگاه خداجویان تبدیل کردند اما پیام این قیام در تاریخ انقلاب فرهنگی ما ماندگار شد.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با کشف حجاب مصداق بارز مبارزه با فکری است که هنوز آثار شوم آن در کشور وجود دارد.

امام جمعه موقت کهنوج خطاب به زنان کشور گفت: وصیتنامه شهدا را فراموش نکنیم که فرمودند سیاهی چادر تو بیش از سرخی خون من پشت دشمن را می‌لرزاند.

وی تصریح کرد: بحث حجاب از اصول استراتژیک نظام مقدس اسلامی ما است و اگر به این اصل از نظام ضربه‌ای وارد شود نه تنها یک فرد بلکه یک خانواده و جامعه به تباهی کشیده می‌شود.

نجنو ابراز داشت: حجاب ثمراتی دارد که نخستین ثمره آن ترویج فرهنگ عفاف و رضایت خداوند و ثمره دیگر آن حفظ دین و ایمان است.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول