اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

موقعیت نظام اسلامی تثبیت شده است/ ظرفیت مخازن مشترک نفتی مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: ایران در حوزه مخازن مشترک نفت و گاز دومین کشور دنیا است، اما به دلیل ساختار غلط اقتصادی از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

موقعیت نظام اسلامی تثبیت شده است/ ظرفیت مخازن مشترک نفتی مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا فولادگر در چهارمین دوره طلیعه آموزش مبانی اندیشه اسلامی که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، به مهم‌ترین دغدغه‌های کشور اشاره کرد و افزود: کشور ایران در سیاست خارجی مشکل ندارد و توفان حوادث بیشتر متوجه مسائل داخلی است وگرنه پایه‌های نظام جمهوری اسلامی محکم است.

وی با اشاره به مقاومت مردم ایران اسلامی و ثمرات آن در انقلاب‌های منطقه افزود: کشورهایی هم‌چون سوریه برای حفظ مقاومت اسلامی در شرایط بحرانی قرار دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به تحریم‌های اخیر در کشور اشاره و تصریح کرد: دشمن در جبهه اقتصادی از انواع تحریم‌ها و تهدیدات اقتصادی برای مقابله با نظام اسلامی استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه پیرو فرمایش رهبری، ایران در سند چشم‌انداز 1404 باید به رتبه برتر علم، فناوری و اقتصاد در منطقه برسد، گفت: کشور ایران در بخش‌های علمی و فناوری جایگاه خوبی توانسته به دست آورد.

فولادگر ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت اقتصادی و مشکلات پیش ‌رو افزود: منشور ایران از سایر کشورهای منطقه هم‌چون عربستان و ترکیه عقب افتاده و رشد اقتصادی در این کشورها بیشتر از ایران بوده است.

وی گفت: اگر وضعیت اقتصادی ایران به همین نحو پیش رود کشوری هم‌چون عراق با وجود همه بحران‌ها از کشور ایران در زمینه تولید محصولات گاز و نفت جلو می‌زند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ضعف‌های داخلی را شناخت، گفت: ایران باید در سال 1404 رتبه برتر اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه شود.

وی رشد اقتصادی را در گروی رشد علمی و فناوری دانست و افزود: به رشد و پیشرفت فناوری و علمی در ایران امید داریم، اما به رشد اقتصادی با وجود تحریم‌ها به واسطه عدم مدیریت‌های صحیح امید چندانی نداریم.

فولادگر گفت: بیشتر کشورهای تحریم کننده تمامی راه‌های دور زدن تحریم‌ها توسط ایران را شناسایی و جلوی آن را برای نفوذ ایران گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از این‌رو حرکت‌های اقتصادی بسیار سخت است، چرا که رقبای ما اکنون وضعیت خوبی نسبت به ایران دارند و توانسته‌اند به رشد تولید ناخالص ملی دست پیدا کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رشد ناخالص ملی در برنامه چهارم توسعه 4.5 درصد بوده، در حالی که هنوز این درصد در برنامه پنجم ایران اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: امروزه رقابت‌های جدید در منطقه بر سر مخازن مشترک و حوزه‌های مشترک محسوب می‌شود و این در حالی است که در همسایگی ایران به دلیل مدیریت‌های قوی نسبت به ایران از این مخازن بهره‌برداری می‌شود.

فولادگر گفت: ایران در حوزه مخازن مشترک نفت و گاز دومین کشور دنیا است، اما به دلیل ساختار غلط اقتصادی از این ظرفیت استفاده نمی‌شود.

وی به حوادث اخیر فتنه‌گری‌های جبهه استکبار در سوریه اشاره کرد و گفت: بحث اصلی در این کشور برای محدود کردن مقاومت اسلامی و فشار بر جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استکبار برای نیل به اهدافش با منسجم کردن مخالفان داخلی و خارجی و متوسل شدن به گروه‌های تروریستی پرورش یافته خود هم‌چون القاعده به مقابله با مردم و نظام سوریه می‌پردازد.

وی تصریح کرد: سوریه همان مسائل ترویستی که ایران در دهه 60 در انقلاب اسلامی داشت را می‌گذراند.

فولادگر ادامه داد: موقعیت نظام اسلامی تثبیت شده است، چنانکه 1+5 مذاکرات را با جمهوری اسلامی ایران از سر گرفت.

وی جنگ نرم و جنگ اقتصادی را دو راهبرد دشمن برای مقابله با نظام اسلامی برشمرد و افزود: با توجه به محتوای غنی اسلامی در جبهه جنگ فرهنگی و نرم نباید تنها به کارهای دفاعی اکتفا کرد.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول