اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه روز خبرنگار

خبرنگاران سفیران امید و آگاهی در نظام اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: 17 مرداد روز خبرنگار است، قشری که سفیران امید و آگاهی در نظام اسلامی هستند.

خبرنگاران سفیران امید و آگاهی در نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، خبرنگاران به عنوان سفیران و پرچمداران ارتقای روح در جامعه از جمله انسان‌های متعهدی هستند که در ایفای رسالت خطیر خود از جان مایه گذاشته و به آن افتخار می‌کنند.

در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی‌های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات، منابع مختلف و با وجود درگیرى و خشونت که به طور آشکارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده است، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسى، اجتماعى و امنیتى بشر بسیار دشوار بوده و در عین حال بسیار ضرورى و حیاتى است که خبرنگاران از مهره‌های اساسی این مهم به شمار می‌روند.

یک خبرنگار باید به واقعیت یک رویداد دست یابد و همواره گام به گام حوادث در حوزه کاری خود حرکت کند تا تحلیل‌های خود را به صورت کامل و رسا ارائه دهد.

یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی‌طرفانه عمل می‌کند، چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی‌طرفی است و این جاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می‌شود.

علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره در کسب اعتماد و اعتمادسازی بین خبرنگار، منابع خبری و مردم تلاش کند.

*‌خبرنگاران نقش موثری در مبارزه با جنگ نرم دارند

خبرنگار روزنامه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: یک خبرنگار متعهد برای تحقق رسالت خویش و اطلاع‌رسانی درست باید از هیچ تلاشی دریغ نکند.

محمدحسین باکمال گفت: در شرایط فعلی که دشمنان نظام سخت در تلاش هستند تا روحیه یاس و ناامیدی را در جامعه اسلامی حاکم کرده و نظام را ناکارآمد جلوه دهند خبرنگاران باید متقابلاً در شفاف‌سازی و ترویج اندیشه‌های اسلامی و مبارزه با جنگ نرم نقش موثر داشته باشند.

وی افزود: یک خبرنگار بی‌هیچ قید و شرطی پذیرفته است که در دنیای امروزی که به عصر رسانه شهرت دارد در سخت‌ترین شرایط باید بار امانت دریافت، پردازش و ارسال خبر را به دوش بگیرد و در این مسیر صداقت، امانت، سرعت و صحت را سرلوحه کار قرار دهد.

خبرنگار روزنامه خراسان تصریح کرد: شجاعت و صداقت دو ویژگی‌ مهم خبرنگار است که باید از این دو ویژگی برای حفظ مصالح ملی و عمومی و همچنین برطرف کردن مسائل و مشکلات مردم و خدمت بیشتر به آنها استفاده کند.

باکمال، خواستار توجه بیشتر مسئولان به وضعیت معیشتی خبرنگاران شد و گفت: برخورداری از مسکن مناسب و بیمه تامین اجتماعی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای خبرنگاران است.

* مسئولان خبرنگاران را پشت درهای بسته معطل نکنند

خبرنگار روزنامه خراسان جنوبی نیز در این ارتباط به خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: برخی از مسئولان خبرنگاران را ساعت‌ها پشت درهای بسته منتظر می‌گذارند و به عناوین مختلف از پاسخگویی خودداری می‌کنند.

سید محسن سربازی گفت: مهم‌ترین رسالت یک خبرنگار انتقال مسائل، مشکلات و درد و دل‌های مردم به مسئولان است لذا آنها نیز باید برای برطرف کردن مشکلات جامعه و مردم تلاش کنند.

وی افزود: برای یک خبرنگار هیچ چیزی شیرین‌تر از خدمت به مردم و برطرف کردن مشکلات آنها نیست.

خبرنگار روزنامه خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود و از طرفی حقوق و مزایای پرداختی به خبرنگاران بسیار اندک است؛ دولت باید توجه بیشتری به تامین نیازها و خواسته‌های این قشر داشته باشد.

*مسئولان قدر خبرنگاران را بدانند

امام‌جمعه شهرستان فردوس نیز گفت: با توجه به اینکه خبرنگاران نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی جامعه دارند، مسئولان کشور باید قدر آنها را بدانند و از این ظرفیت حداکثر بهر‌ه‌وری را داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد افزود: وظیفه اهل قلم و کسانی که به نوعی با رسانه‌های جمعی ارتباط دارند؛ توسعه فرهنگ اسلامی است و خبرنگاران نیز با اطلاع‌رسانی به موقع می‌توانند نقش مهمی در ارتقای فرهنگ جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: انقلاب ما فرهنگی است و مسئولان نظام نیز فرهنگی هستند؛ بنابراین اطلاع‌رسانی قوی‌تر و به موقع‌ در تصمیم‌گیری مسئولان موثر واقع می‌شود.

امام‌جمعه فردوس نقد منصفانه و ارائه راهکار برای برون‌رفت از معضلات اجتماعی را یکی دیگر از وظایف خبرنگاران و اهل قلم دانست.

/گزارش از اعظم جمالی/

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول