اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس:

نظام اسلامی بر بازوی تولیدکننده و صنعتگر استوار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در فارس گفت: نظام اسلامی بر بازوی تولیدکننده و صنعتگر استوار است.

نظام اسلامی بر بازوی تولیدکننده و صنعتگر استوار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی دوشنبه‌ شب در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در شیراز اظهار داشت: نظام اسلامی بر بازوی تولیدکننده و صنعتگر استوار است و نباید با فروش معادن و ثروت‌های ملی کسب درآمد کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: این نگاه در برخی مردم نیز وجود دارد و می‌گویند نفت که داریم بفروشیم و بخوریم و این ثروت است،‌ باید حفظ شود و اگر هم می‌فروشیم باید آن را به سرمایه تبدیل کنیم.

امام جمعه شیراز سپس با تقبیح نزول‌خواری بر ضرورت لزوم فرهنگ‌سازی برای ریشه‌کنی این فعل حرام از کل جامعه تاکید و تصریح کرد: نزول‌خواری دارد جامعه را بیمار می‌کند،‌ برخی بانک‌ها با کمال تاسف تا 48 درصد سود از مشتری می‌گیرند، کدام سرمایه‌گذاری می‌تواند این میزان سود را بازگرداند و روی پای خود بایستد.

وی با بیان اینکه نزول‌خواری مانعی برسر راه تولید است، گفت: این مشکل باید مهار شود و تنها راه مهار آن فرهنگ‌سازی است و مردم باید به جایی برسند که این کار را تقبیح کنند نه اینکه نزول‌خوار سرش را بالا بگیرد و بگوید بانک‌ها نیز مانند ما عمل می‌کنند.

ایمانی با بیان اینکه مسئولان باید متوجه باشند که تعطیلی هر یک واحد صنعتی و تولیدی یک زیان بزرگ برای جامعه است،‌ تصریح کرد: حتی اگر واحد تولیدی دو نفر اشتغال ایجاد کرده باشد، خیرخواهی مسئولان بسیار مهم است و باید برای رساندن بار به منزل کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به نگاه ریزبینانه اسلام و متولیان حکومت اسلامی نسبت به تولید و تولیدکننده بیان داشت: صنعتگر، سرمایه‌گذار و بازرگان سالم، خادم جامعه و ریشه تمام منافع جامعه است.

امام جمعه شیراز افزود: فروش معدن بدترین راه ممکن برای کسب درآمد محسوب شده که امروز انجام می‌شود.

امام جمعه شیراز گروه دلالان را که بدون زحمت صاحب منافع سرشاری می‌شوند انگل جامعه دانست و تصریح کرد: تاکنون نتوانسته‌ایم راهی پیدا کنیم که در جامعه تولیدکننده خود فروشنده تولیداتش باشد حتی در بخش تعاونی و به ویژه در عرصه کشاورزی که ارزاق عمومی و بیشتر نیازهای مردم را تامین می‌کند.

وی با تصریح اینکه از نگاه امیرالمومنین (ع) صنعتگران و بازرگانان مشکل سیاسی برای حکومت و دولت ایجاد نمی‌کنند، گفت: این گروه به دلیل آنکه همه چیزشان در اختیار جامعه است برای حفظ داشته‌ها و دارایی خود خلاف حکومت عمل نمی‌کنند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: فضای امروز جامعه اسلامی و به ویژه فارس، فضای مثبتی است و این استان در مسیر توسعه مطلوب قرار دارد.

ایمانی بیان کرد: اعتقاد دارم که مسئولان به ویژه در رده میانی باید بلندنظر باشند، زمانی فردی برای سرمایه‌گذاری مراجعه می‌کند نگویند تو این همه پول از کجا آورده‌ای،‌ مسئول وظیفه دارد که کار سرمایه‌گذار را انجام دهد و تنگ‌نظری نداشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه برخی مسئولان رده‌های میانی، در مواجهه با تولیدکننده و سرمایه‌گذار،‌ تنگ‌نظرانه عمل می‌کنند،‌ گفت: پیش از این در سال‌های 59 و ابتدای دهه 60 تفکرات چپ در بدنه جامعه دیده می‌شد و وجود چنین نگاهی در جامعه منجر به فراری دادن سرمایه‌داران سالم از کشور شد.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول