اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا:

نظام فرهنگی و آموزشی ما مبتنی بر الگوهای اسلامی نیست

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا گفت: نظام فرهنگی و نظام آموزشی ما مبتنی بر الگوهای اسلامی نیست.

نظام فرهنگی و آموزشی ما مبتنی بر الگوهای اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی ظهر امروز در همایش "حجاب، ندای سلامت درون" در همدان اظهار  کرد: نگاه به مقوله حجاب و پوشش و آسیب‌هایی که جامعه متوجه آن است نباید بخشی باشد چرا که موضوعی است که در همه بخش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ریشه دارد.

وی با بیان اینکه بحث ترویج بی‌حجابی در دستور کار سران و سیاسیون ضد اسلام است، گفت: واقعیت این است که نظام فرهنگی و نظام آموزشی ما مبتنی بر الگوهای اسلامی نیست.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا ابراز کرد: انتظار ما این است که در فضای رسانه و فضای آموزش و پرورش به موضوع حجاب به عنوان یک موضوع تربیتی نگریسته شود و خروجی آموزش و پرورش و رسانه‌ها نیز توجه به حجاب و باحجابی باشد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که سیاست‌گذاران و مجریان در نظام آموزشی ما معتقد به حجاب نباشند و مجریان، برنامه‌نویسان و کارگردانان و رسانه‌ها معتقد به موضوع حجاب نباشند نباید انتظار داشته باشیم که خروجی این کانال‌ها، به باحجابی و نهادینه‌سازی ارزش حجاب در جامعه منجر شود.

رستمی با بیان اینکه نظام آموزشی و رسانه‌ای ما گروه‌های مرجع را تغییر داده است، گفت: از درون خانواده‌های باحجاب فرزندان بی‌حجاب و بی‌اطلاع به حجاب در جامعه را شاهدیم که البته باید گفت این بی‌حجابی از ناآگاهی است نه تعمد؛ که این مربوط به نقش رسانه و آموزش و پرورش است چرا که نوجوانان در حال حاضر نقش‌های اجتماعی خود را از نسل گذشته نمی‌گیرند بلکه از رسانه‌ها و نظام آموزش و پرورش تأسی می‌گیرند.

وی با طرح این سئوال که چند درصد از طراحان و بازیگران فضاهای رسانه‌ای کشور ما خودشان جایگاه و ارزش حجاب را در خود متجلی کرده‌اند؟، ادامه داد: چطور می‌توان از این مجموعه انتظار داشت که خروجی باحجاب در جامعه داشته باشد؟

مسئول نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: زندگی‌های مبتنی بر اشرافیت و هر چه تلاش اقتصادی در خانواده بیشتر، ارزش خانواده بیشتر بحثی مورد توجه در جامعه شده اما باید دید با این روند والدین، چه میزان وقت برای تربیت فرزندان باقی می‌ماند؟

محقق و مشاوره خانواده نیز در این همایش در پاسخ به علل گرایش زنان به بدحجابی، به عدم کنترل مناسب والدین اشاره کرد و گفت: والدین در حال حاضر هزینه‌ای برای این مهم خرج نمی‌کنند در حالی که برای چیپس و پفک بیش از خرید کتاب‌های ارزشی هزینه می‌کنند.

احمد طهماسبی مشکل عدم استنکاف دختران از حجاب را عدم تبیین مسائل این مهم توسط متولیان امر دانست و افزود: مبلغان و نخبگان آن‌گونه که باید زوایای ارزشی حجاب در جامعه را بازگو نمی‌کنند.

وی با اشاره به هزینه‌هایی که دشمن در راستای تهاجم فرهنگی علیه ایران اسلامی می‌کند، عنوان کرد: در راستای تبیین امر ارزشی حجاب و عفاف در جامعه نیز باید هزینه کنیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول