اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

شورای نگهبان دیده‌بان نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوکان گفت: شورای نگهبان با وظیفه سنگینی که بر عهده دارد همانند یک دیده‌بان عمل می‌کند.

شورای نگهبان دیده‌بان نظام جمهوری اسلامی است

ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت:‌ 26 تیر سالروز تاسیس شورای نگهبان نامگذاری شده که اقدامات مؤثری برای حفظ امنیت کشور داشته‌ است از این رو باید به دلیل شرایط خوب کشور از اعضای شورای نگهبان قدردانی شود چرا که امام راحل با تدبیر و تیزبینی این تشکل اساسی را بنیان نهاد.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان یکی از نهادهایی است که در حفظ انقلاب اسلامی نقش اساسی و کلیدی دارد، ادامه داد: فقهای شورای نگهبان در برگزاری انتخابات، نظارت، تطبیق قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی با قوانین شرع و قانون اساسی وظیفه سنگینی دارند.

خلیفه‌زاده بیان کرد: شورای نگهبان با وظیفه سنگینی که بر عهده دارد همانند یک دیده‌بان عمل می کند.

امام جمعه بوکان در ادامه به گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه و تشدید تحریم‌های غرب و استکبار جهانی علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: آنچه که سبب تشدید تحریم علیه ایران از سوی آمریکا و استکبار جهانی شده، شکست و ناکامی آمریکا در صحنه‌های مختلف جهانی است.

وی تصریح کرد: شکست آمریکا در عراق، پیروزی اسلامگرایان در مصر، آغاز موج بیداری اسلامی در عربستان بیانگر شکست برنامه‌های آمریکا در منطقه و پیروزی جمهوری اسلامی بوده است.

خلیفه‌زاده گفت: تحریم یک فرصت طلایی برای شکوفایی استعدادها و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود در کشور است، تحریم نفت ایران نیز فرصت طلایی است تا کشور از وابستگی به اقتصاد تک محصولی نفت رهایی یابد.

امام جمعه بوکان به 26 تیرماه 67 سالروز پذیرش قطعنامه 598 توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: مقاومت ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی خشم استکبار را برانگیخت و درصدد جذب حمایت جهانیان از عراق برآمد، لذا پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران در سال 1367 سیلی محکم بر دهان استکبار بود.

امام جمعه بوکان با بیان اینکه پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام راحل تمام معادلات دشمنان را در منطقه خاورمیانه برهم زد،‌ خاطرنشان کرد: نیروهای بعثی عراق به قدرت ایران در مقابله نظامی و بیرون راندن دشمن از کشور پی برده و در عملیات کربلای پنج نیز از سوی رزمندگان دفاع مقدس خسارت زیادی متحمل شده بودند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول