اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی عنوان کرد

"اقتصاد مقاومتی" بزرگ‌ترین راهبرد نظام جمهوری اسلامی در مقابل تحریم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم‌ها باید از این اصل با عنوان بزرگ‌ترین راهبرد نظام جمهوری اسلامی یاد کنیم.

"اقتصاد مقاومتی" بزرگ‌ترین راهبرد نظام جمهوری اسلامی در مقابل تحریم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری عصر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم‌ها چند راه پیش رو دارد که با استعانت از خدای متعال و اتحاد ملت، تن به تسلیم نمی‌دهد و با راهبردی تدافعی و منطقی سیر تعالی را در پیش می‌گیرد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی با عنوان بزرگترین راهبرد در برابر تحریم به تاکید رهبر معظم انقلاب نباید به شکل موازی و اصلاحی باشد بلکه اقتصاد مقاومتی باید مبنی بر اقتصاد جهادی باشد.

غفاری با اشاره به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی گفت: تولید ملی و داخلی، مقابله با قاچاق، صرفه‌جویی و تاکید بر علم و دانش از مهم‌ترین مواردی است که بر رشد اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به پاکسازی مناطق آلوده و جرم‌خیز در مشهد گفت: با همکاری نیروی انتظامی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضایی چهار منطقه آلوده و جرم‌خیز شناسایی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد:با هماهنگی‌های ایجاد شده پس از ماه مبارک رمضان عملیات شناسایی و پاکسازی این مناطق در چهار مرحله جمع‌آوری، نگهداری، درمان و بحث‌های عمرانی اجرا می‌شود.

غفاری با اشاره به مشکل مکان نگهداری افراد آلوده گفت: از بزرگ‌ترین معضلات بر سر راه کمبود فضا جهت نگهداری و درمان این افراد است که منجر به دیربازدهی آن می‌شود.

وی درباره چالش‌ها در حوزه نامتعادل نرخ پروتئین قبل از ماه مبارک رمضان و پس از آن افزود: افزایش سریع قیمت نهاده‌ها و عدم جوجه‌ریزی در حوزه تولید در اوایل ماه مبارک سبب رشد این چالش شده که مسئولان ذیربط با بررسی جلسات در زمینه ذخیره‌سازی واردات، تسهیلات و نهاده‌های دامی سعی در بهبود این وضعیت دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به حذف بودجه شاخص‌های فرهنگی در سال جاری گفت: اعتبارات فرهنگی در سال 89 حدود 30 میلیارد و در سال 90 حدود 25 میلیارد بوده است که به شکل متمرکز سهم‌بندی شده بود اما در سال جاری این بودجه به طور کلی حذف شده است.

غفاری در پایان هرگونه اقدامات در جهت فرهنگ سازی و آموزش در سطح مشهد با عنوان پایتخت معنوی کشور را لازمه درونی‌سازی و نهادینه کردن آن دانست و از این حیث از آن با عنوان برنامه‌ای درازمدت و دیربازده یاد کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول