اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

ظلم‌ستیزی نظام اسلامی مرهون حاکمیت ولایت فقیه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: ظلم‌ستیزی نظام اسلامی مرهون حاکمیت تفکر ولایت فقیه است.

ظلم‌ستیزی نظام اسلامی مرهون حاکمیت ولایت فقیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی قاسم‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دنا ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و رعایت مسائل اخلاقی و تبریک نیمه شعبان میلاد مسعود امام عصر، به بحث در مورد درس‌هایی از مهدویت پرداخت.

وی بیان کرد: امام عصر دارای دو غیبت بود یکی غیبت صغری و دیگری غیبت کبری، در غیبت صغری مردم از طریق نواب آن حضرت با امام در ارتباط بودند و مشکلات خود را در میان می‌گذاشتند برای اینکه مردم کم‌کم آماده شوند، دوران غیبت صغرای آن حضرت آغاز شد.

امام جمعه شهرستان دنا افزود: این غیبت دارای ویژگی‌هایی بود اول آن که طولانی نبود و حدود 70 سال طول کشید، دوم اینکه عده خاصی با امام در ارتباط بودند.

قاسم‌زاده گفت: در غیبت کبری راه نامه‌نگاری و راه دیدن امام بسته شد، در این غیبت جانشین خاص برای امام نبود، کسانی که امام برای غیبت صغری انتخاب کردند انسان عادی نبودند بلکه امانت‌دارانی در اوج تقواپیشگی و رازداری و دخالت ندادن رأی و نظر شخصی بر رأی امام از ویژگی‌های آنان بود.

وی عنوان کرد: در جنگ تحمیلی آزادگانی داشتیم که در اوج شکنجه حاضر نبودند اسرار را فاش کنند، که تفکر اینها برگرفته از مکتب امام زمان (عج) بود.

امام جمعه دنا اظهار کرد: در عصر غیبت نمایندگانی عام از طرف امام عصر به مردم معرفی شدند و مشخصاتی از طرف ائمه بیان شد که هرکس نتواند خودش را نماینده عام آن حضرت بداند.

وی توضیح داد: در روایات معصومین خصوصا روایاتی که از آن حضرت صادر شده در هر عصری کسی که معیارهای امام عصر بر او صدق کند، به عنوان نایب آن امام خواهد بود.

قاسم‌زاده بیان کرد: از امام معصوم سؤال کردند در غیبت کبری مردم چگونه با امام در ارتباط باشند که آن حضرت فرمود "در عصر غیبت مردم رجوع به علمایی کنند که روایات ما را بیان می‌کنند و حلال و حرام را تشخیص می‌دهند که آنها حجت ما بر مردم هستند".

وی گفت: امام حسن عسکری کسانی را که دارای این صفات باشند به عنوان نایب آن حضرت معرفی کرده است، در عصر غیبت هر یک از علمایی که بر نفس خود مسلط و دارای قدرت تقوا بوده و دین خودش را حفظ کرده باشد، اطاعت کنید.

قاسم‌زاده عنوان کرد: در طول تاریخ هرگاه قدرت به دست شیعیان می‌افتاد سعی می‌شد که یکی به عنوان مجتهد بر مسند هدایت مردم باشد.

امام جمعه دنا عنوان کرد: با پیروزی انقلاب در کشور ما به این باور سترگ رسیدیم که در رأس حکومت یک فرد جامع‌الشرایط باید به عنوان ولی‌فقیه باشد و تنها نظامی که امروز یگانه فرمان ظلم‌ستیزی در عالم را دارد نظام جمهوری اسلامی و در راس آن ولایت‌فقیه است.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول