اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد کاشان:

کاشان شهر پایلوت در ارزیابی سلامت زنان شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کاشان گفت: این شهرستان به همراه دو شهر دیگر کشور به‌عنوان شهر پایلوت برای اجرای طرح ارزیابی سلامت زنان سرپرست خانوار شد.

کاشان شهر پایلوت در ارزیابی سلامت زنان شد

حسن اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این شهرستان و شهرهای همدان و سنندج به‌دلیل برخورداری از دانشگاه علوم پزشکی مستقل به منظور اجرای طرح ارزیابی سلامت زنان سرپرست خانوار انتخاب شدند.

این مسئول با اشاره به آغاز این طرح از دی‌ماه سال گذشته افزود: این طرح که با وقفه دو ماه هنوز ادامه دارد تاکنون 300 نفر از زنان سرپرست را زیر پوشش قرار داده است.

رئیس کمیته امداد کاشان، تعداد زنان سرپرست خانوار کاشان را 2 هزار و 400 نفر ذکر و خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبار تعیین شده سهمیه این شهرستان در اجرای این طرح یک‌هزار نفر است.

وی رده سنی بین 20 تا 60 سال را برای شرکت در این طرح دارای اولویت دانست و بیان داشت: در قالب این طرح که به منظور جلوگیری از ایجاد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا می‌شود، مراحل درمانی آزمایش، معاینات پزشکی، تست پاپ‌اسمیر و ماموگرافی به‌صورت رایگان برای شرکت‌کنندگان انجام می‌شود.

اسماعیلی همچنین از اجرای طرح بیمه زنان سرپرست خانوار خبر داد و تصریح کرد: براساس توافقنامه صورت گرفته بین تأمین اجتماعی و کمیته امداد در قالب این طرح زنان سرپرست خانوار و کسانی که وام مشاغل از کمیته امداد دریافت کرده‌اند زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گفته این مسئول در قالب این طرح تاکنون 410 نفر از زنان سرپرست خانوار و 150 نفر از شاغلین دریافت‌کننده وام از کمیته امداد در کاشان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

رئیس کمیته امداد کاشان، میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را در سال گذشته 2 میلیارد و 642 میلیون و 584 هزار ریال اعلام کرد.

وی هزینه درمان این نهاد طی سال گذشته در سرفصل‌های خسارات متفرقه، خدمات ویژه و خدمات بهداشتی را 131 میلیون تومان و اعتبار صرف شده برای هزینه بیمارستان، خدمات پاراکلینیک، ویزیت و داروخانه را 3 میلیارد و 250 میلیون ریال ذکر کرد.

اسماعیلی گفت: مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی در سال گذشته 19 میلیارد و 617 میلیون و 221 هزار ریال است که نسبت به سال قبل از آن 32 درصد رشد داشته است.

این مسئول با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری، رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان خود عنوان کرد.

رئیس کمیته امداد کاشان، متذکر شد: طی سال گذشته 342 طرح با 24 میلیارد و 850 میلیون ریال و 488 طرح مشاغل خانگی به مبلغ 16 میلیارد و 850 میلیون ریال برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

به گفته وی 382 طرح خودکفایی مددجویی نیز با مبلغ 8 میلیارد و 581 میلیون ریال توسط کمیته امداد کاشان طی سال گذشته اجرا شد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول