اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین:

کمیته امداد امام (ره) بال عاطفی نظام است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) بال عاطفی نظام اسلامی محسوب می‌شود.

کمیته امداد امام (ره) بال عاطفی نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله صفری ظهر امروز در جلسه مبلغان زکات شهرستان قزوین که در مسجد شیخ‌الاسلام قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد به فرمان امام راحل (ره) در همان روزهای نخستین انقلاب اسلامی تأسیس شد و امروز با حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیشرفت‌های خوبی نائل آمده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد به الگوی مؤثری در سطح جوامع اسلامی تبدیل شده و در سایر کشورها، دیپلماسی حمایت را پیگیری می‌کند.

این مسئول ادامه داد: بسط و توسعه سنت‌های حسنه از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) محسوب می‌شود و این مهم در دین اسلام بسیار سفارش شده است.

صفری خاطر‌نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بال عاطفی نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) افراد خیر و توانمند را شناسایی می‌کند و حلقه واسط بین اغنیا و فقرا است.

این مسئول اتکا به ارزش‌های حسنه اسلامی را یکی از راهبردهای مهم این اداره دانست و افزود: رسیدگی به حال ایتام، اشتغال و خودکفایی بر اساس توصیه‌های دین اسلام است که این اداره با جدیت پیگیر این مهم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، نگاه این اداره به ضعیف‌ترین افراد جامعه را بسیار ارزشمند دانست و اضافه کرد: ارتقای سطح فکر و فرهنگ این قشر از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی کمیته امداد امام (ره) را تحت نظارت و مدیریت عالی ولی فقیه دانست و این مهم را افتخار بزرگی برای این اداره برشمرد و این اداره را به دور از هرگونه تشریفات اداری معرفی کرد.

این مسئول بیان کرد: کمیته امداد منطبق بر توسعه و حمایت از انسان‌های ضعیف تعریف شده و مرحله حمایت و توانمندسازی محرومان را با سرعت دنبال می‌کند.

وی ایجاد احساس مسئولیت عمومی در مردم و مسئولان برای حمایت از اقشار ضعیف را از مهم‌ترین فعالیت‌های‌ گذشته و برنامه‌ آینده این اداره دانست.

صفری تقویت روابط بین مردم، برگزاری جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها و جشن رمضان که در امنیت ملی تأثیرگذار بوده است را از فعالیت‌های کمیته ‌امداد امام (ره) استان قزوین عنوان کرد و این حرکت بزرگ را در جامعه بسیار تأثیر‌گذار دانست.

این مسئول ابراز کرد: بهبود وضعیت درمانی، فکری، فرهنگی، اشتغال جوانان که برای پویایی خانوادهای آسیب دیده لازم و ضروری است از برنامه‌ها و دغدغه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در راستای افزایش توانمندسازی، عزت نفس و کرامت، کاهش استرس انسان‌های فقیر تلاش‌های بسیاری کرده و به دنبال ثبات رفتاری آن‌ها پیش می‌رود.

وی کمیته امداد امام خمینی (ره) را به چهار دهه تقسیم‌بندی کرد و ساماندهی، توسعه و تکامل، تثبیت و عمق‌بخشی خدمات، نوآوری و شکوفایی را از مهم‌ترین رسالت‌های این اداره کل در دهه‌های مختلف عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین تأکید کرد: در سال 90، از پنج هزار و 250 طرح خود اشتغالی حمایت و پشتیبانی کردیم.

این مسئول ادامه داد: در کنار طرح‌های معیشتی برای خانواده‌ها کارهای فکری با رویکرد دینی را نیز دنبال می‌کنیم تا انسان‌پروری به جای فقیر‌پروری قرار گیرد.

وی تقویت و توسعه سنت‌های حسنه اسلامی را برای تقویت مردم در جامعه اسلامی ضروری دانست.

صفری گفت: از سال 84 کمیته امداد امام خمینی (ره) مسئول جمع‌آوری زکات شد و تا سال 91 برای توسعه فرهنگ پرداخت زکات فعالیت‌های گسترده‌ای انجام داده است.

این مسئول از روحانیت حاضر در این همایش تقاضا کرد، برای گسترش فرهنگ زکات بین مردم مسلمان ایران اسلامی از روش تبلیغ چهره به چهره استفاده کنند و این روش را تأثیرگذارتر از برگزاری همایش‌ها و جلسات مختلف دانست.

وی با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان تأکید کرد: در جمع‌آوری زکات فطره در استان قزوین پراکندگی وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری این مهم به شکل مطلوبی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان از حمایت‌های این اداره از بیماران خاص و سرطانی خبر داد و گفت: با توجه به هزینه‌های بسیار بالای این دسته از بیماران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین تا‌کنون حمایت‌های گسترده‌ای را از این بیماران در سطح استان قزوین انجام داده است.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول