اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد البرز:

22 میلیارد ریال زکات توسط کمیته امداد استان البرز جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت:‌ با تمهیدات اندیشیده شده امسال بیش از 22 میلیارد ریال توسط کمیته امداد استان البرز زکات جمع‌آوری خواهد شد.

22 میلیارد ریال زکات توسط کمیته امداد استان البرز جمع‌آوری می‌شود

علی سالارکیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از احکام دین مبین اسلام که تاثیر بسیار زیادی در رفع نیاز و احتیاج فقرا و نیازمندان مسلمان دارد، پرداخت زکات است.

وی تصریح کرد: مردم استان البرز به دلیل دارا بودن باغات و مزارع کشاورزی متعدد و همچنین وجود کشاورزان و باغداران متدین در پرداخت زکات پیش‌ قدم بوده و از ابتدای فصل برداشت محصولات کشاورزی و باغی در این استان شاهد اقدام کشاورزان برای پرداخت زکات خود بودیم.

مدیرکل کمیته امداد  امام خمینی (ره) استان البرز ادامه داد: در ابتدای سال با تشکیل ستادی در این حوزه،‌ تلاش کردیم که به صورت مستقل و متمرکز زکات در استان البرز جمع‌آوری شود و خوشبختانه این ستاد فعالیت‌های خود را در چارچوب مشخص انجام داده و می‌دهد.

بیش از 22 میلیارد ریال زکات در استان البرز جمع‌آوری می‌شود

سالارکیا در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه میزان زکات در استان البرز جمع‌آوری شده است، گفت: از آنجایی که اجرای طرح همچنان ادامه دارد، به طور دقیق آماری آماده نکرده‌ایم اما به طور قطع این رقم را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

وی متذکر شد: با پیش‌بینی‌های انجام شده و محاسبه میزان تولیدات کشاورزی استان، امسال بیش از 22 میلیارد ریال توسط کمیته امداد استان البرز زکات جمع‌آوری خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز افزود: از آنجایی که پرداخت زکات یک سنت دینی و شرعی است، محل هزینه کردن ارقام جمع‌آوری شده مشخص بوده و کمیته امداد بر اساس دستورها و احکام دینی زکات‌‌های مردم را هزینه خواهد کرد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول