اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

شش درصد جمعیت اردبیل زیر پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: شش درصد جمعیت استان اردبیل در قالب محرومان و نیازمندان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

شش درصد جمعیت اردبیل زیر پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در گردهمایی مبلغان دینی و مروجان مذهبی در اردبیل اظهار داشت: ما از طرق مختلف و در زمینه‌های گوناگون به نیازمندان جامعه خدمات ارایه می‌کنیم و در تلاش هستیم تا اقشار کم درآمد جامعه مستغنی شوند.

وی پوشش 69 هزار نفری کمیته امداد را از خانواده‌های محروم و نیازمند یادآور شد و تصریح کرد: در یک سال گذشته بیش از 38 میلیارد تومان به صورت بلاعوض در قالب مستمری ماهانه و کمک‌های موردی بخش درمان، آموزش و تأمین برخی دیگر از مایحتاج ضروری خانواده‌ها به آنها پرداخت شده است.

زلالی در ادامه خاطر نشان کرد: در کنار این پرداخت مستقیم و بلاعوض بخشی از خدمات ما نیز به شکل موردی بوده که شامل کمک هزینه درمان، فرهنگی و جهیزیه نوعروسان می‌باشد.

این مسئول اضافه کرد: کمیته امداد افتخار می‌کند در مکتب اسلام و با تأسی به بزرگ پرچمدار حمایت از محرومان علی‌ابن‌ابیطالب (ع) در جامعه اسلامی که امام راحل شکل و قوام آن را تجدید کرده است، خدمت به محرومان بر عهده کمیته امداد گذاشته شده است.

وی بیان کرد: برای 28 هزار نفر نیازمند در سال گذشته کمک‌های موردی را براساس نیازمندی‌هایشان انجام دادیم و در این زمینه پرداختی داشتیم.

به گزارش فارس، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام این‌که بیش از 57 درصد افراد زیر پوشش این نهاد زنان سرپرست خانوار هستند، ادامه داد: ما در حمایت از این خانواده‌ها با هدف جلوگیری از آسیب‌ها و کاهش برخی معضلات سیاست مورد حمایت همه‌جانبه قرار دادیم تا کمبود و کسری در این زمینه احساس نشود.

زلالی در ادامه گفت:‌ کمیته امداد تلاش می‌کند علاوه بر حوزه خدمات عمومی در بخش مسکن و اشتغال نیز به نیازمندان خدمات متنوعی را ارایه کند که در این زمینه بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار برای احداث، خرید و تعمیر و بهسازی واحدهای مسکونی مددجویان اختصاص یافته است.

وی افزود: با این میزان اعتبار بیش از 470 واحد مسکن مددجویی احداث یا خریداری شده و بالغ بر دو هزار واحد مسکونی نیز مرمت شده و از خدمات متنوع آب، گاز، برق و تلفن بهره‌مند شدند.

زلالی از برگزاری همایش اشتغال و کارآفرینی مددجویان در روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: با حضور سرپرست کمیته امداد جشن اشتغال و خودکفایی خانوارهای توانمند در شهر اردبیل برگزار می‌شود که امیدواریم با تداوم سیاست‌های نهاد انقلابی کمیته امداد در این زمینه خودکفایی افراد نیازمند را بیش از گذشته شاهد باشیم.

به گزارش فارس، رئیس کمیته امداد شهرستان خلخال نیز از اجرای طرح مفتاح‌الجنه خبر داد و خاطر نشان کرد: در قالب این طرح از منازل 35 مددجوی کمیته امداد بازدید شده و 35 قلم کالای اساسی از جمله یخچال، تلویزیون، فرش، لباس‌شویی و اجاق گاز به مبلغ 82 میلیون ریال به مددجویان زیر پوشش این نهاد اهدا شده است.

بهرام علی‌قلیزاده اضافه کرد: یک هزار و 300 قلم کالای اساسی نیازمندان و خانواده‌های زیر پوشش نیز به ارزش یک میلیارد ریال تهیه شده که در ماه مبارک شعبان و رمضان به دست مددجویان می‌رسد.

وی از در حال احداث بودن یک باب خانه مددجویی در خوجین خبر داد و بیان کرد: برای ساخت این واحد مسکونی 14 میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول