اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان استانداری آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح ارزیابی سلامت زنان در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: طرح ارزیابی سلامت زنان در آذربایجان غربی با هدف بهبود وضعیت روحی و جسمی این قشر اجرا می‌شود.

اجرای طرح ارزیابی سلامت زنان در آذربایجان غربی
مریم دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای بانوان مددجوی سازمان بهزیستی این طرح با شرکت یک هزار نفر بعد از انعقاد یک تفاهمنام بین دانشگاه علوم پزشکی و این سازمان اجرا شده است به طوری که شرایط جسمی و روحی این بانوان برای تشخیص بیماری‌های احتمالی کنترل شد.
وی از مسئولان این دستگاه برای ورود پیدا کردن به این موضوع قدردانی کرد و افزود: این برنامه با اختصاص اعتباری به میزان 500 میلیون ریال اجرا شد که در نهایت نتیجه این بررسی‌ها نیز در اختیار مسئولان سازمان بهزیستی برای انجام دادن اقدامات مورد نیاز در اختیار مسئولان سازمان ذی‌ربط قرار گرفت.
این مسئول تصریح کرد: اجرای این طرح برای بانوان شاغل دستگاه‌های اجرایی در نخستین کارگروه زنان و خانواده سال 1389 به تصویب رسید که باید توسط هر اداره کل و اختصاص اعتبارات هر اداره به مرحله اجرا برسد ولی برای اجرای بهتر این طرح باید هماهنگی‌های لازم با متولیان دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت و درمان به عمل آید.
وی در ادامه به لزوم اطلاع‌رسانی برای عملیاتی شدن این امر اشاره کرد و گفت: باید رسانه‌های گروهی برای عملیاتی شدن این طرح با جدیت لازم با هدف آگاه‌سازی آحاد جامعه وارد عمل شوند تا بین بانوان رغبت کافی برای شرکت در آن و بهره‌مندی از مزایای این طرح ایجاد شود.
دهقانی با بیان اینکه بانوان رکن رکین خانواده هستند، ادامه داد: بانوان به دلیل بر عهده داشتن وظیفه سنگین مادری و همسری باید برای ایفای نقش مطلوب از انواع بیماری‌ها در امان قرار گیرند و زمان‌های مشخصی برای بررسی وضعیت خود به پزشک مراجعه کنند که در این میان سلامتی بانوان شاغل بیش از بیش مورد توجه قرار دارد چرا که به دلیل اشتغال، دچار خستگی می‌شوند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: متاسفانه بانوان از سلامت و امور شخصی خود بی‌توجه هستند تا جایی که حتی هنگام بروز مشکلات جدی نیز از مراجعه به متخصص و پزشکان خودداری می‌کنند حال باید این رویه با هدف تربیت نسل سالم و موفق اصلاح شود زیرا فقط مادران مقاوم و شاداب از توان کافی برای پرورش دادن فرزندان خود برخوردار هستند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول