اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

74 درصد روستاهای اردبیل زیرپوشش کمیته امداد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در حال حاضر 74 درصد روستاهای استان و ساکنان بی‌بضاعت آن از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

74 درصد روستاهای اردبیل زیرپوشش کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای طرح هجرت در اردبیل حرکت خوب بسیج سازندگی را آرامش‌دهنده و امنیت‌بخش برای زندگی محرومان و نیازمندان توصیف کرد.

وی اظهار داشت: این استعداد و ظرفیت در استان وجود دارد تا با همکاری بسیج و سپاه و توان مردمی و خیرین بتوانیم نارسایی ساکنین مناطق روستایی را به سرعت برطرف کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار عمران و آبادانی منازل روستایی در گندم‌آباد بیش از 300 واحد مسکونی در روستاهای دیگر استان نیز نیاز مبرم به بازسازی دارد که در سفر سال گذشته مسئولان سپاه و بسیج خواستیم تا با بهره‌گیری از توانمندی‌ آنها بتوانیم ساکنان این واحدهای مسکونی را با مرمت منازل مسکونی‌شان خشنود و خوشحال کنیم.

زلالی از شناسایی 300 خانوار بی‌بضاعت و کم توان در مناطق روستایی خبر داد و گفت: با توجه به موانع قانونی در ساخت واحد مسکونی از اعتبارات کمیته امداد و امکان‌پذیر نبودن دریافت وام برای ساکنان واحدهای کهنه و فرسوده روستایی به دلیل کهولت سن امیدواریم با هماهنگی بسیج سازندگی و خیرین این واحدهای مسکونی به سرعت بازسازی و مرمت شود.

وی ادامه داد: از طریق ظرفیت ایجاد شده در جمع‌آوری زکات نیز می‌توان احیا و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی را انجام داد که در این باب انتظار می‌رود در ساخت 300 واحد مسکونی روستایی در متراژ کوچک‌تر نیز بتوان اقدام عاجلی را انجام داد.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه سخنان خود بیان داشت: 55 درصد مددجویان کمیته امداد از خانوارهای بی‌سرپرست و تحت حمایت این مجموعه هستند که 45 درصد مددجویان بهزیستی نیز در روستاها سکنی گزیده‌اند که خدمت‌رسانی به آنها بزرگترین آبرو و حیثیت این نهاد انقلابی است.

زلالی در پایان سخنان خود گفت: ما می‌توانیم از توان و بضاعت خیرین، افراد نیکوکار، اصناف و بازاریان توانمند و پر‌مایه استفاده کنیم تا برخی از مشکلات و معضلات موجود و چهره محروم روستاها و مناطق دور‌افتاده برطرف شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول