اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

500 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در بخش کمیته امداد در سال جاری خبر داد.

500 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک‌ حسین انواری ظهر امروز در مراسم جشن خودکفایی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اظهار داشت: امسال 500 هزار فرصت شغلی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته که امید می‌رود با تحقق این میزان اشتغال شاهد خروج بخش عمده‌ای از خانواده‌های تحت حمایت از چرخه حمایتی امداد باشیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این میزان اشتغال 20 درصد از وام‌های قرض‌الحسنه بانک‌ها به امر اشتغال‌های کوچک اختصاص یافته که بانک‌ها باید نهایت همکاری را در این زمینه با کمیته امداد داشته باشند.

وی  تصریح کرد: خوشبختانه امروز کمیته امداد با ایجاد اشتغال‌های کوچک خانگی موفق به ایجاد خودکفایی در بین خانوارهای نیازمند شده و امروز شاهد خروج بیش از هزار خانوار از حمایت‌های این نهاد در استان هستیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: در سال گذشته 300 هزار فرصت شغلی وی‍ژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور ایجاد شد که این تعداد در سال جاری از افزایش قابل توجهی برخوردار شده است.

انواری توسعه مراکز کارآفرینی را گامی مؤثر در راستای توانمند‌سازی خانواده دانست و خاطر نشان ساخت: ایجاد کارگاه‌‌های کارآفرینی و ارائه آموزش‌های لازم به مددجویان نقش مؤثری در خودکفایی خانواده‌ها دارد.

معاون سیاسی استاندار مرکزی نیز یکی از زیباترین اقدامات کمیته امداد را ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان عنوان کرد و اظهار داشت: کمیته امداد یکی از یادگاران امام راحل است که امروز الگویی برای سایر کشورهای دنیا محسوب می‌شود. ابوالقاسم نصراللهی افزود: کمک به هم‌نوع در دین مبین اسلام مورد توجه قرار گرفته و از اجر معنوی بسیار برخوردار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز با بیان اینکه سال گذشته 600 فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی ایجاد شد گفت: کمیته امداد استان در سال گذشته رتبه اول کشور در زمینه ایجاد اشتغال و صدور مجوز برای تسهیلات خانگی را به خود اختصاص داد.

محسن ولیئی افزود: در حال حاضر 7 مرکز کارآفرینی در استان برای اشتغال مددجویان این نهاد مشغول فعالیت هستند.

در این مراسم جشن خودکفایی یک هزار و 624 خانوار کمیته امداد استان مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول