اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد خبر داد

خدمات بیشتر کمیته امداد به خانواده‌های دورتر از مراکز استان‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور گفت: باید خدمات این نهاد به خانواده‌هایی که از مراکز استان‌ها دورتر هستند، بیشتر شود.

خدمات بیشتر کمیته امداد به خانواده‌های دورتر از مراکز استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رضا نوروزی شامگاه شنبه در نشست با مدیرکل و کارکنان حوزه حمایت‌ و سلامت خانواده کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ورود و خروج هر خانواده برای بهره‌گیری از حمایت‌های کمیته امداد از طریق حوزه حمایت‌ این نهاد صورت می‌گیرد که لازم است نیازسنجی و پالایش خانواده‌ها با دقت و کار کارشناسی انجام شود.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور افزود: خدمات کمیته امداد باید در سراسر کشور هدفمند و براساس نیاز مددجو ارائه شوند.

وی با بیان اینکه 44 درصد افراد تحت حمایت در کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار هستند، بیان کرد: چنین خانواده‌هایی همواره در اولویت خدمات‌رسانی این نهاد هستند زیرا تحکیم بنیان خانواده از وظایف قانونی و شرعی کمیته امداد است.

نوروزی ادامه داد: بهبود وضعیت زندگی سالمندان یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است که تاکنون گام‌های مؤثری از سوی این نهاد در راستای سیاست توانمندسازی صورت گرفته است.

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد کشور با اشاره به توان مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: بیشتر مددجویان دارای توانایی‌های مختلفی در راه‌اندازی یک کار و کسب هستند که این توانایی در کنار حمایت‌های کمیته امداد با ارائه آموزش‌های مهارت‌‌آموزی و تسهیلات منجر به درآمد پایدار و استقلال مالی آن‌ها می‌شود.

نوروزی تاکید کرد: حوزه اکرام ایتام یکی از مهم‌ترین بخش‌های کاری کمیته امداد است که همواره مورد توجه مسئولان این نهاد بوده است.

این مسئول حمایتی در کمیته امداد کشور تصریح کرد: سرانه دریافتی ایتام از سوی حامیان در کشور 43 درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد 23 درصد رشد داشته است.

کاهش 79 درصدی ایتام بدون حامی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: موضوع اصلی در کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است که سرفصل جهیزیه با دید حمایتی از مهم‌ترین بخش‌های آن است.

عبدالمجید فرهادی بیان کرد: در سال گذشته 3 هزار و 289 فقره جهیزیه به دختران دم بخت و 521 مورد نیز به عنوان کمک به داماد اهدا شده است.

وی با ارائه آماری از عملکرد این نهاد در استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 79 درصدی ایتام بدون حامی در این استان خبر داد.

فرهادی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در این استان در راستای سیاست‌های مرکز گام‌های مؤثری در زمینه توانمندسازی جامعه هدف خود به‌ویژه در موضوع اشتغال‌زایی برداشته که امید است این اقدامات تا حصول وضعیت مطلوب ادامه پیدا کنند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول