اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بهزیستی هرمزگان خبر داد

اجری طرح غربالگری سلامت برای زنان سرپرست خانوار بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت: طرح غربالگری سلامت جسمانی زنان سرپرست خانوار بندرعباس و میناب با تلاش معاونت امور اجتماعی این اداره کل اجرایی می‌شود.

اجری طرح غربالگری سلامت برای زنان سرپرست خانوار بندرعباس
جاسم محمدی فارسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به برنامه‌ها و دیدگاه بهزیستی به سلامت مددجویان به ویژه بانوان سرپرست خانوار گفت: حفظ و ارتقا سلامت بانوان سرپرست خانوار در واقع امری لازم و ضروری است که در برنامه‌های بهزیستی به نحو مناسبی بدان توجه شده است.
وی ادامه داد: در راستای توجه به طرح‌های توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت و پشت نوبت حوزه امور اجتماعی و دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی هرمزگان طرح غربالگری سلامت با همکاری مرکز بهداشت و با هدف پیشگیری از بیماری‌های خاص زنان سرپرست خانوار در استان آغاز شده است.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان ابراز داشت: این طرح در شهرستان‌های بندرعباس و میناب در حال اجراست و 907 زن سرپرست خانوار در هشت درمانگاه شهرستان بندرعباس و دو درمانگاه در شهرستان میناب مورد معاینه قرار می‌گیرند.
محمدی فارسانی با بیان اینکه طرح مذکور از 25 آذر‌ آغاز و تا 25 اسفند سال جاری ادامه دارد، یادآور شد: این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود که مرحله نخست طرح شامل تشخیص بیماری‌های رحمی، سرطان رحم و سینه است و در مرحله دوم طرح ارجاع افراد مشکل دار به مراکز درمانی در استان و در صورت لزوم خارج از استان است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به برنامه‌ها و طرح‌های بهزیستی هرمزگان در راستای ارتقا و حفظ سلامت کارکنان این سازمان اشاره و افزود: همچنین در پی پیشنهاد کارگروه بانوان و خانواده استانداری هرمزگان، در راستای سامان بخشی و گسترش ورزش بانوان در زمان وقت اداری رایزنی‌هایی شده است.
وی اذعان داشت: با هدف ترویج و گسترش فرهنگ سلامت و نشاط در بین بانوان شاغل در بهزیستی هرمزگان جلسه‌ای نیز بدین منظور برگزار شد.
به گفته محمدی فارسانی امور در راستای اجرای طرحی مبنی بر اختصاص زمانی معادل سه ساعت در هفته ورزش صبحگاهی برای بانوان شاغل در اداره کل بهزیستی و شهرستان‌ها در دست پیگیری است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول