اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور خانواده و بانوان استانداری آذربایجان‌شرقی:

سلامت اجتماعی در گرو سلامت زنان است

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی تامین سلامت اجتماعی را در گرو تامین سلامت زنان جامعه دانست.

سلامت اجتماعی در گرو سلامت زنان است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نسرین پیرسمساری بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی سلامت معنوی زنان اظهار داشت: زنان یک جامعه به عنوان محور تربیتی اجتماع شناخته می‌شوند و از این رو تحکیم باورهای دینی در آنان باعث تحکیم بنیان‌های خانواده می‌شود.
 
*توانمندسازی زنان با رویکردهای فرهنگی سیاسی و اقتصادی

وی اظهار داشت: توانمندسازی زنان با رویکردهای فرهنگی سیاسی و اقتصادی نیز از اقداماتی است که می‌تواند موجب تحکیم بنیان خانواده‌ها شود اما این توانمندسازی‌ها زمانی مثمرثمر خواهد بود که به صورت هدفمند اجرا شود.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: ارتقا سلامت جسمی باید براساس یک فرهنگ‌سازی باشد و در این زمینه دستگاه اداری و اجرایی استان از ظرفیت خوبی در این زمینه برخوردارند که باید مورد استفاده قرار گیرد.
پیرسمساری، از دیگر راهکارهای آموزش و توانمندسازی بانوان در استان به استفاده از ظرفیت‌های پارک‌های بانوان در سطح شهر تبریز اشاره کرد و گفت: پارک‌های بانوان از بدو راه‌اندازی از محیط پرشور و نشاطی برخوردارند و فضایی مناسب برای دریافت پیام آموزش‌ها ایجاد کرده است.
 
 *تجهیز مراکز بهداشتی استان به امکانات پزشکی خاص بیماری‌های زنان

وی بهره‌گیری از ظرفیت ورزش‌های همگانی، برپایی کارگاه‌های آموزش آشپزی، بررسی بیماری‌های خاص زنان و استفاده از ظرفیت‌های رسانه ملی را در عمق‌بخشی به آگاهی‌های زنان خانواده‌ها موثر دانست و اظهار داشت: مساجد و پایگاه‌های مقاومت می‌توانند با برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی این نشاط را به داخل خانواده‌ها تزریق کنند.
پیرسمساری، تجهیز مراکز بهداشتی استان به امکانات پزشکی خاص بیماری‌های زنان به ویژه ماموگرافی و فراهم شدن شرایط تشخیص سرطان در این قشر را امری ضروری دانست و بر همت مسئولان بهداشت و درمان استان در این زمینه تاکید کرد.  
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول