اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

توانمندسازی 3 هزار مددجوی کمیته امداد در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی کردستان از توانمندسازی و خروج 3 هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد تا پایان امسال در این استان خبر داد.

توانمندسازی 3 هزار مددجوی کمیته امداد در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد پیش‌ازظهر امروز در نخستین همایش مدیران ستادی و اجرای کمیته امداد امام خمینی کردستان در سنندج، از تبدیل فرهنگ مستمندی به کار و تلاش به‌عنوان اولویت این نهاد مقدس در دهه چهارم انقلاب نام برد و اظهار کرد: در دهه پیشرفت و عدالت، کمیته امداد سعی دارد با تبدیل فرهنگ مستمندی به کار و تلاش در راستای توانمندسازی و خودکفا کردن مددجویان گام‌های اساسی بردارد.

وی نگاه امروز کمیته امداد امام خمینی(ره) را استقلال معیشتی و فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: در سال گذشته یک آرایش جهادی در کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و استان شکل گرفت و  توانمندسازی، اشتغال و مسکن تعداد زیادی از مددجویان را محقق کرد.

وی حرکت به سمت توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد با ایجاد اشتغال را از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد مقدس برشمرد و از ایجاد بیش از 9 هزار و 600 فرصت شغلی توسط این نهاد مقدس در سال گذشته در سطح استان خبر داد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، این نهاد با ایجاد این میزان شغل و ثبت آن در سامانه رصد رتبه نخست استان را در بحث اشتغالزایی کسب کرده است.

موسی‌نژاد با اشاره به خروج 4 هزار و 500 مددجو زیر پوشش این نهاد در سال گذشته، افزود: بیش از 2 هزار و 400 مددجوی این نهاد با ایجاد اشتغال به خودکفایی رسیده و از زیر پوشش خدمات این نهاد خارج شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری امسال کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان توانمندسازی، خودکفایی و خروج بیش از 3 هزار مددجوی زیر پوشش خدمات مستمر این نهاد در سطح استان است.

موسی‌نژاد در ادامه از تحقق 100 درصدی مصوبات سفر رهبری به کردستان خبر داد و گفت: در این سفر 26 میلیارد و 800 میلیون تومان برای اجرای پروژه‌های مختلف و رفع نیازهای نیازمندان به کمیته امداد تخصیص داده شده است.

به گفته موسی‌نژاد، این اعتبار در سرفصل‌های مختلف شامل مسکن، ازدواج، اشتغال‌زایی و رفع مشکلات دیگر مددجویان هزینه شده است.

وی از سفر تاریخی رهبر به کردستان به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ این استان نام برد و افزود: برکات بی‌شمار معنوی و مادی سفر رهبری به کردستان با گذشت سه سال از این سفر مشهود است.

اعطای 100 میلیارد تومان به مددجویان کردستانی

موسی‌نژاد از اعطای 100 میلیارد تومان در طول سال گذشته به منظور رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان در سطح استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در قالب مستمری، اشتغال و سرفصل‌های دیگر به نیازمندان اعطا شده است.

به گفته وی، 50 درصد از اعتبار موجود در قالب وام‌های قرض‌الحسنه به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و کاهش خدمات در مناطق برخوردار از اولویت‌های این نهاد در سال‌جاری خواهد بود، افزود: جلوگیری از مهاجرت روستائیان با ایجاد امکانات مورد نیاز و رفع محرومیت از چهره روستاها از اولویت‌های دیگر این نهاد در سال‌جاری خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان از شناسایی روستاهای محروم به منظور ارائه خدمات به آنها خبر داد و افزود: این روستاها با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم و امکانات اولیه شناسایی و برای خدمات‌رسانی هدف‌گذاری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در حقیقت تلاش در راستای ریشه‌کن کردن چهره فقر و محرومیت در سراسر استان است.

وی در ادامه هدف برگزاری این همایش را تجزیه و تحلیل عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال 90 و تبیین برنامه‌های سال 91 در سطح استان عنوان کرد.

به گفته وی، این همایش با تشکیل چهار کمیته تخصصی توانمندسازی مددجویان، اشتغال و کارآفرینی، مشارکت‌های مردمی و کمسیون پشتیبانی و خدمات اداری به مدت دو روز در سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول