اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره):

270 هزار یتیم زیر پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی گفت: در حال حاضر 270 هزار یتیم در کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و از حمایت‌های این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

270 هزار یتیم زیر پوشش کمیته امداد هستند

علی محمد ذوالفقاری ظهر امروز در حاشیه گردهمایی مدیران کمیته امداد استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به شرایط پذیرش مددجو توسط کمیته امداد اظهار کرد: در بدو ورود مددجو به کمیته امداد، شرایط فرد توسط حوزه مددکاری بررسی می‌شود و توانایی‌های خانواده، توانمندی‌ها و نیازهای خانواده مورد بررسی قرار می‌گیرد که ممکن است فرد فقط نیازمند یکی از خدمات کمیته امداد باشد.

وی تصریح کرد: فرد نیازمند ممکن است یک همسر سرباز باشد که برای اداره زندگی دچار مشکل است، سالمندی که به علت سالخوردگی توان اداره زندگی خود را ندارد و یا خانواده زندانی است که سرپرست خانواده در زندان است در این بین برای کمیته امداد، مهم نیاز خانواده و امکانات خانواده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص بحث خانواده سرباز که زیر پوشش قرار گرفته می‌شود، گفت: نیازهای این خانواده بر اساس اینکه آیا خانواده همسر دارای توانایی اداره زندگی او را دارد، بررسی می‌شود و سپس همسر و خانواده سرباز زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفته می‌شود.

وی گفت: نمی‌توان گفت خانواده سرباز مشکل فقر دارد، بلکه ممکن است همسر فرد سرباز مشکل اقتصادی داشته باشد.

ذوالفقاری تصریح کرد: اساس حمایت کمیته امداد از مددجو، عنوان شخص نبوده و مهم‌تر از این موضوع تامین نیازهای خانواده است.

وی در ادامه با اشاره به بحث زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد اضافه کرد: در حال حاضر زنانی که زیر پوشش کمیته امداد هستند یا به علت طلاق سرپرست خانواده هستند یا دختران سالخورده مجرد هستند و یا زنانی هستند که همسر آنها به طور موقت در کنار خانواده نیست.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) شناسایی توانمندی خانواده و سرمایه‌گذاری روی توان خانواده‌های دارای سرپرست زن را از اهداف کمیته امداد عنوان کرد و افزود: اینکه خانواده‌ها بتوانند با اتکای حداقل به کمیته امداد، زندگی خود را اداره کنند از اهدافی است که در پذیرش خانواده‌ها دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و 38 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند، افزود: بخش عمده‌ای از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد را زنان بالای 60 سال تشکیل می‌دهند.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد از فرزندان ذکور زیرپوشش کمیته امداد اضافه کرد: بحث معافیت سربازی در صورت تطابق شرایط این افراد با قوانین نظام وظیفه از حمایت‌هایی است که از این گروه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح پالایش توسط کمیته امداد که در سال گذشته انجام شد، اضافه کرد: به روز کردن اطلاعات مددجویان از جمله اهداف طرح پالایش است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه با اجرای طرح پالایش گروهی از مددجویان کمیته امداد تغییر وضعیت شدند، افزود: با اجرای این طرح در حال حاضر برخی از خانوارهای زیرپوشش از همه خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند، ولی مستمری دریافت نمی‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه با اجرای طرح پالایش تعدادی از خانوارهای مددجو از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شدند، افزود: این خانوارها، خانوارهایی بودند که از توان اقتصادی و فکری برای زندگی خود برخوردار بودند.

ذوالفقاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث بیماران صعب‌العلاج و حمایت‌هایی که از این گروه صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در حال حاضر 12 هزار بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد هستند.

وی خاطر نشان کرد: از بیماران صعب‌العلاجی که زیرپوشش کمیته امداد هستند، 4هزار نفر زیر پوشش بیمه امداد و  هزار نفر نیز زیر پوشش بیمه خدمات‌درمانی قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 1.5 میلیون مددجوی سالمند زیر پوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: برخی از خانواده‌های سالمندان از تمکن مالی برخوردار هستند، ولی پدر یا مادر توان اداره زندگی خود را نداشته و در گروه حمایتی کمیته امداد قرار گرفته است.

وی با تاکید بر عمل به سنت‌های حسنه در جامعه اضافه کرد: در صورتی که به سنت‌های حسنه برگردیم از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کاسته می‌شود.

ذوالفقاری با تاکید بر تامین نیازهای عاطفی والدین توسط فرزندان اضافه کرد: سالمندان علاوه بر بحث اقتصادی نیازمند نیاز عاطفی هستند که این نیاز باید توسط فرزندان این افراد تامین شود.

وی همچنین با اشاره به تامین نیازهای عاطفی ایتام زیرپوشش کمیته امداد افزود: نیاز عاطفی ایتام باید توسط محارم آنها تامین شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه مهم‌تر از تامین مسائل اقتصادی ایتام بحث نیاز عاطفی این گروه است، افزود: یتیمی که کمبود محبت پدری دارد، باید توسط محارم خود در زمینه نیاز عاطفی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 270 هزار یتیم زیر پوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: کمیته امداد می‌تواند نیازهای مالی این گروه را برطرف کند، ولی توان تامین نیازهای عاطفی این افراد را ندارد و در این زمینه باید بستگان و همسایگان ایتام دقت نظر داشته باشند.

ذوالفقاری با ابراز نگرانی از بی‌توجهی به ایتام و خانواده‌های سالمند اضافه کرد: بی‌توجهی به دو گروه مذکور موجب ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول