اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره):

امسال 120 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد خودکفا می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد: در سال جاری 120 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد در سطح کشور به خود کفایی خواهند رسید.

امسال 120 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد خودکفا می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد امید ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه در سال گذشته 80 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در کشور خودکفا شده اند، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال جاری نیز 120 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد در کشور به خودکفایی خواهند رسید.

امید با بیان اینکه میانگین درآمد هر خانواده برای خودکفا شدن 650 هزار تومان است، گفت: با خروج این تعداد خانوارها در حدود220 هزار فرصت شغلی نیز ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین گفت: در صورت تأمین اعتبار توسط بانک‌ها و دولت، کمیته امداد در سال 91 آمادگی ایجاد 500 هزار فرصت شغلی را دارد.

امید با اعلام این‌که با تصویب شورای عالی اشتغال، مسئولیت اشتغالزایی در همه روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر که خواهان تسهیلات اشتغال هستند، برعهده کمیته امداد قراردارد، تمرکز اصلی این معاونت را در سال 91، تأمین اشتغال مددجویان کمیته امداد و همه روستاها و شهرهای دارای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت دانست.

وی تصریح کرد: در سال جاری 2 هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص می‌یابد و 200 هزار شغل در این قالب ایجاد خواهد شد.

امید ادامه داد: از مجموع اشتغال مورد نظر برای کمیته امداد در سال جاری، 300 هزار فرصت شغلی مربوط به خانوارهای روستایی زیر پوشش کمیته امداد در سطح کشور است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه 300 هزار شغل دیگر برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد ایجاد خواهد شد، گفت: در حال حاضر در گام نخست برای 200 هزار شغل از این رقم تأمین اعتبار صورت گرفته و برای 100 هزار شغل دیگر و همچنین شغل‌های کوچک روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر تا هفته آینده تأمین اعتبار می‌شود.

امید به ایجاد 25 هزار فرصت شغلی از طریق کاریابی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای سال جاری نیز در حدود 50 هزار شغل تعریف شده که به منظور دستیابی به نتیجه دلخواه در حال برنامه‌ریزی مدونی در این راستا هستیم.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در سال گذشته از دو منبع اعتباری قرض الحسنه بانکی و منابع اشتغال امدادی یک هزار و 500 میلیارد تومان در اختیار گرفت که با ایجاد 300 هزار فرصت شغلی این رقم را به یک هزار و 900 میلیارد تومان در دو بخش مشاغل خانگی و خود اشتغالی رساندیم.

امید با بیان اینکه در سال جاری از ردیف بودجه، 20 درصد منابع قرض الحسنه بانکی، دو درصد صندوق توسعه ملی و تسهیلات بخش کشاورزی اعتبارات بخش اشتغال تأمین می‌شود، گفت: این در حالی است که تقاضای افزایش سقف منابع قرض الحسنه از 10 میلیون تومان به 15 میلیون تومان و تسهیلات مشاغل خانگی از 5 میلیون تومان به 7 میلیون تومان ارائه شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور خاطرنشان کرد: خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد در سطح کشور برای اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی همانند گذشته از منابع مالی کمیته امداد و نیز منابع بانکی بهره‌مند می‌شوند.

امید، سال 90 را پربار در عرصه اشتغالزایی و دریافت اعتبارهای لازم دانست و گفت: در سال گذشته 4 برابر سال 89 در این نهاد کار شده است.

وی رقم شغل‌های ثبت شده در سامانه اطلاع رسانی کمیته امداد را در سال گذشته 290 هزار طرح معرفی کرد و گفت: اعتبار یک هزار و 100 میلیارد تومانی مورد نیاز این طرح‌ها از منابع بانکی کمیته امداد تأمین شده است.

امید امکان اعطای وام به بیش از یک نفر از اعضای خانواده‌ها، واگذاری حداکثر اختیارات به مراکز شهرستان‌ها و استان‌ها، بهبود تعامل با بانک‌ها و ضمانت بانکی کمیته امداد برای خانواده‌های متقاضی دریافت وام را از مهمترین فعالیت‌های انجام شده در معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) برشمرد.

این مقام مسئول گفت: درباره طرح‌های سال آینده، منتظر ابلاغ میزان اعتبار قرض الحسنه بانکی هستیم و در صورت مشخص شدن سهم بودجه‌ای امسال کمیته امداد، برنامه‌ریزی دقیق خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرصت‌های شغلی ایجاد شده در قالب طرح‌های خود اشتغالی، مشاغل خانگی و کاریابی است، افزود: تسهیلات اشتغال متناسب با توانایی‌ها، استعدادها، تخصص، مهارت و تجربه شغلی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین نظارت فنی و تخصصی بر مشاغل ایجاد شده را از جمله ویژگی‌های مهم طرح‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد دانست و یادآور شد: ارزیابی مستمر فعالیت‌های اشتغال کمیته امداد در استان‌ها از جمله برنامه‌های اصلی امسال است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بیشتر برنامه‌ریزی‌ها، هدفگذاری‌ها و جهت‌گیری‌ها در این نهاد به سمت ایجاد اشتغال مولد و توانمندسازی محرومان و نیازمندان سراسر کشور سوق داده شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به متقاضیان معرفی شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) همکاری و تعامل مناسبی با این نهاد داشته‌اند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول