اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

مقابله با جنگ ‌سایبری با بهره‌جویی از فرهنگ مهدویت

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: گستردگی جنگ سایبری با جهت‌گیری به سمت باورها و ارزش‌ها یک تهدید جدی به شمار می‌رود و برای مقابله با این هجمه بایستی از فرهنگ عاشورایی، فرهنگ مهدویت و دفاع مقدس بهره‌مند شویم.

مقابله با جنگ ‌سایبری با بهره‌جویی از فرهنگ مهدویت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نشست همبستگی و هویت ملی در جمع معاونین آموزشی و فرهنگی 25 دانشگاه کشور اظهار کرد: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن دارای قدمتی 3 هزار و 100 ساله است و علاوه بر دارا بودن چهره‌های ‌شاخصی مانند سیدجمال‌الدین اسدآبادی، آیت‌الله مدنی، آیت‌الله مفتح و آیت‌الله موسوی همدانی در هشت سال دفاع مقدس نیز 8 هزار و 200 شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

وی ترکیب سنی جمعیت استان را جوان خواند و افزود: همدان به عنوان یک استان مهاجرپذیر نیازمند برنامه‌ریزی و نظارت‌های خاصی است و باید در حوزه فرهنگ ساختارهای متناسب با نیازهای موجود را دنبال کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: در طرح آمایش استان نمی‌توان منابع انسانی را نادیده گرفت چرا که نقطه قوت ما در طرح آمایشی باورها و آرمان‌هایی است که امروز مورد تهدید دشمنان قرار گرفته است و گاهاً مشاهده می‌کنیم که حلقه‌‌های فرقه‌ای با سرویس‌های جاسوسی گره خورده است.

وی بیان کرد: گستردگی جنگ سایبری با جهت‌گیری به سمت باورها و ارزش‌ها خود یک تهدید جدی به شمار می‌رود و ما برای مقابله با این هجمه بایستی از فرهنگ عاشورایی، فرهنگ مهدویت و دفاع مقدس بهره‌مند شویم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا نیز مزیت ویژه استان همدان را فاصله 1.5 تا سه ساعتی با 9 استان کشور عنوان کرد و گفت: گسترش آموزش عالی بر اساس طرح آمایش سرزمین این امکان را برای استان فراهم کرده تا پنج دانشگاه مستقل وابسته به وزارت علوم را در خود داشته باشد که در این راستا مجتمع دانشگاهی نهاوند نیز با موافقت وزیر علوم تبدیل به دانشگاه شد.

محمدعلی زلفی‌گل دانشکده‌‌های فعال استان را دانشکده فنی تویسرکان، دانشکده فنی کبودراهنگ، دانشکده مدیریت و حسابداری رزن، دانشکده صنایع غذایی بهار و دانشکده کارآفرینی فامنین عنوان و تصریح کرد: در دولت نهم و دهم دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی و دانشگاه‌های نهاوند و ملایر مستقل شدند و هم‌اکنون نیز در دانشگاه بوعلی‌سینا بیش از 10 هزار دانشجو، 391 عضو هیئت علمی و 764 کارمند مشغول فعالیت هستند.

وی اذعان کرد: استان همدان از نظر تولید علمی دارای رتبه هفتم در کشور است که این امر بیانگر توجه هماهنگ به کیفیت و کمیت در حوزه‌های گوناگون است.

معاون آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا نیز هدف از برگزاری این نشست را حفاظت و صیانت از هویت فرهنگی و اسلامی، ایرانی در دانشگاه‌ها، معرفی ویژگی‌ها و مؤلفه‌های اسلامی و ایرانی به دانشجویان، بررسی چالش‌ها و مباحث پیش‌رو در وحدت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در اقوام و مذاهب در راستای ایجاد روح فرهنگی و اخوت عنوان کرد.

سیدمرتضی‌ هزاوه‌ای در پایان گفت: ایجاد برنامه‌های پژوهشی و فرهنگی در راستای تقویت همبستگی و ارائه دیدگاه‌های موجود برای مبارزه با تفرقه‌افکنی و شکاف قومی و مذهبی در فضای دانشگاه‌ها، جلوگیری از اشاعه فرهنگ‌های بیگانه، جریان انحرافی و ادیان نوظهور در مؤسسات فرهنگی، فضای مجازی و فضای موجود در دانشگاه‌ها از دیگر اهداف این نشست به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول