اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سرخس:

فرقه‌های انحرافی به دنبال تخلیه ذخایر فکری جهان اسلام هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سرخس با بیان اینکه وهابیت و بهائیت در پی ایجاد اختلاف میان مسلمین هستند، گفت: فرقه‌های انحرافی به دنبال آن هستند که ذخایر فکری جهان اسلام را تخلیه کنند.

فرقه‌های انحرافی به دنبال تخلیه ذخایر فکری جهان اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملکی‌ابرده ظهر امروز در نشست مشترک علمای و روحانیون تشیع و اهل سنت با موضوع زیارت امام رضا(ع) که در فرهنگسرای امام رضا(ع) سرخس برگزار شد، اظهار داشت: این یک نشست علمی است و از این لحاظ فرصت بسیار مغتنمی برای وحدت میان علما و روحانیون تشیع و اهل سنت است.

امام جمعه اهل تشیّع سرخس ادامه داد: ارتباط فکری و عقلی با انسان‌های کامل برای رسیدن به کمال یک ضرورت است و هر انسانی که کمال‌جو باشد باید انسان کامل را اسوه خود قرار دهد.

ملکی تأکید کرد: اهل‌بیت(ع)‌ از هر جهت کامل و الگو هستند زیرا امام و محور وحدت هستند و امام رضا(ع) نیز از این لحاظ برکتی است که خداوند ایشان را در میان ایرانیان به ودیعه نهاده است.

وی افزود:‌ انقلاب اسلامی ایران وحدت را پایه‌گذاری کرده است و ما تنها باید در پی تحکیم و تقویت این وحدت باشیم و این امر با کمک بزرگان امت اسلامی فراهم می‌شود.

ملکی گفت: امیرالمؤمنین(ع) وحدت را یک ضرورت عقلی و نقلی می‌دانند و معتقدند که خداوند بر امتش منت گذاشته و میان ‌آنها انس و الفت ایجاد کرده و این نعمتی است که نمی‌توان برای آن قیمتی تعیین کرد.

امام جمعه اهل تشیّع سرخس تصریح کرد:‌ در جهانی زندگی می‌کنیم که وحدت ما بسیار ضروری است زیرا جریان‌های استکباری و همچنین وهابیت و بهائیت در پی ایجاد اختلاف میان مسلمین هستند.

ملکی یادآور شد: این فرقه‌های انحرافی به دنبال آن هستند که ذخایر فکری جهان اسلام را تخلیه کنند.

امام جمعه اهل تشیّع سرخس در خاتمه گفت: بهترین سلاح برای مقابله با تفرقه دین‌مداری و ولایت‌مداری است زیرا این دو حبل‌الله هستند و انسان را به عالم تقوا هدایت می‌کنند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول