اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دکتر عماد با عبور از وهابیت به شیعه گروید

پیکره وهابیت در حال جدایی از این فرقه هستند / حقیقت شیعه مرا بیدار کرد

خبرگزاری فارس: دکتر عماد، از علمای وهابی شیعه شده با بیان اینکه مظلومیت حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) باعث گرایش وی به مذهب تشیع شده است، گفت: در حال حاضر نزدیک به 80 درصد از معتقدان به وهابیت به مرحله اعتدال رسیده‌اند.

پیکره وهابیت در حال جدایی از این فرقه هستند / حقیقت شیعه مرا بیدار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین دکتر عصام العماد از علمای وهابی که مذهب شیعه را پذیرفته است به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در همایش "برترین یار، بالاترین یار" در مسجد امام رضا (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین سخن می‌گفت در خصوص دلایل گرایش خود به شیعه اظهار کرد: به دلیل وجود اینترنت و شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای از اسلام واقعی و مذهب تشیع شناخت پیدا کردم و در حال حاضر هر روز شاهد شیعه شدن شخصیت‌های مطرح وهابی در جهان هستیم.

دکتر عصام العماد که متولد یمن و بزرگ شده عربستان است؛ به چگونگی تعالیم وهابیت در خصوص دشمنی با تشیع گفت: از روز نخست در مدارس وهابیت عیب‌هایی ساختگی از ائمه اطهار (ع) به خصوص حضرت علی (ع) و فاطمه (س) به دانش‌آموزان تلقین می‌شود و مدارس و دانشگاه‌های ریاض که از مراکز بزرگ وهابیت است حضرت زهرا (س) را انسانی غیر معصوم و گناه‌کار معرفی کرده و شهادت فرزندان ایشان را نیز ناشی از اشتباهات ایشان معرفی می‌کنند.

وی سپس به نخستین آشنایی واقعی خود از حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود: بنده در دانشگاه محمد سعود ریاض پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در خصوص معایب حضرت علی (ع) را مطالعه می‌کردم و در حین مطالعات کتاب‌های علمای شیعه همچون شیخ مفید به مظلومیت حضرت علی (ع) پی بردم و بعد از آشنایی و شناخت واقعی ایشان، با حضرت زهرا (س) نیز آشنا شدم.

عماد یادآور شد: در این مدارس و دانشگاه‌های وهابیت تنها از عایشه به عنوان الگوی زنان تاریخ اسلام نام برده می‌شود، در حالی که در کتاب‌های صحیح بخاری و صحیح مسلم که از مقدس‌ترین و معتبر‌ترین کتب اهل تسنن و وهابیت است، از قول عایشه آمده است که پیامبر (ص) به عایشه فرموده‌اند، حضرت خدیجه (س) از سوی خداوند برای من برگزیده شده و به اراده خداوند از خدیجه (س) وارثان من به دنیا خواهند آمد و تو (عایشه) نیز به اراده خداوند عقیم خواهی شد تا فرزندی از من نداشته باشی.

وی اضافه کرد: همچنین در روایات دیگری به نقل از عایشه در همین کتب آمده پیامبر (ص) در خصوص حضرت فاطمه (س) فرمودند «فاطمه پاره تن من است»، پس چگونه ممکن است که در منابع وهابیت عایشه را به عنوان الگوی زنان اسلام نام می‌برند و هیچ نامی از حضرت خدیجه (س) و حضرت زهرا (س) برده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: روایات پیامبر(ص) مبنی بر اینکه ایشان فرمودند: کامل‌ترین زنان تاریخ حضرت مریم، آسیه، حضرت زهرا (س) و حضرت خدیجه (س) هستند، نشان می‌دهد که نام بردن از دیگران از سوی وهابیت از روی عناد است تا در ذهن دانش‌آموزان و دانشجویان نهادینه شود و همه این مسائل باعث شد تا من به مظلومیت حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بیشتر پی ببرم و زمینه مشرف شدن به مذهب تشیع برایم فراهم شود.

استاد علوم کلامی حوزه علمیه قم به وضعیت کنونی وهابیت در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل گسترش نفوذ اینترنت و در دسترس بودن کتاب‌های اهل تشیع و شبکه‌های مختلف شیعی در ماهواره نظرات جامعه وهابیت در حال تغییری 180 درجه‌ای است و اگر زمینه آشنایی آنها با اسلام واقعی و اهل بیت (ع) فراهم شود مطمئناً آنها نیز کم کم به مذهب تشیع گرایش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری گسترده مراسم مذهبی در ایران برای گرامیداشت اهل بیت (ع) گفت: برای شما که هر روز از دوران کودکی با مفاهیم واقعی دین اسلام آشنا شده‌اید شاید خیلی این ارادت به اهل بیت (ع) اهمیت نداشته باشد اما برای امثال بنده که سال‌های زیادی برای دشمنی با تشیع آموزش دیده‌اند تغییر کردن بسیار سخت است و باید در مرحله نخست با شناخت واقعی حقایق دین اسلام، زمینه اعتدال و تفکر درست را فراهم کرد و در مرحله بعد به صورت تدریجی آنها را برای مشرف شدن به مذهب تشیع آماده کرد و شاید این امر ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد، چراکه این افراد از دوران کودکی ذهنشان با دروغ‌های فراوانی از اهل بیت (ع) خراب شده است.

وی یادآور شد: اهل تسنن ارادت خاصی به ائمه اطهار (ع) دارند و اهل سنت در ایران نیز همواره ارادتشان را نشان داده‌اند اما وهابیت اینگونه نیستند.

عصام العماد به نظر مثبت جنبش‌های اسلامی اهل تسنن نسبت به انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: جنبش‌های اسلامی مثل اخوان‌المسلمین در مصر یا جنبش‌های اسلامی در پاکستان، مراکش و دیگر کشورهای اسلامی به دلیل اینکه جنبش اسلامی در ایران به عنوان نخستین کشوری است که توانست حکومت اسلامی را در یک کشور مستقر کند، به ایران با نگاه مثبت می‌نگرند و انقلاب اسلامی ایران را الهام‌بخش انقلاب‌ها و جنبش‌های اسلامی در دیگر کشورهای اسلامی می‌دانند.

نویسنده کتاب نقد وهابیت از درون به تحول 80 درصدی وهابیت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نزدیک به80 درصد از معتقدان به وهابیت به مرحله اعتدال رسیده‌اند و در گذشته اگر در کلاس درس دانشگاه وهابیت ریاض به حضرت علی (ع) توهین می‌شد؛ کسی اجازه اعتراض نداشت ولی اکنون بیشتر دانشجویان دیگر آن جمود فکری را ندارند و با شناختی که نسبت به اهل بیت (ع) پیدا کردند به این مسئله اعتراض می‌کنند و به قول حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع بزرگ اهل تشیع، وهابیت باید به اعتدال برسد یا باید از بین برود به همین دلیل وهابیت در سر دو راهی قرار گرفته است.

وی در ادامه به مشکلات خود بعد از پذیرفتن تشیع اشاره و اضافه کرد: بعد از مشرف شدن بنده به مذهب حقه تشیع با مناظره‌های معروفی که با علمای وهابیت داشتم عده بسیاری از وهابیون عربستان که شاهد این مناظره‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای بنده بودند؛ به مذهب تشیع مشرف شدند و این مسئله منجر به ناراحتی مسئولان عربستان شد به طوری که برای بنده حکم ارتداد و برای خانواده بنده محدودیت و مزاحمت‌ ایجاد کردند.

وی افزود: البته خانواده‌ام نیز شیعه شدند و با این که 15 سال است آنها را ندیده‌ام ولی با ارسال نوارها و کتاب‌هایم، آنها را با واقعیات اسلام و مذهب شیعه آشنا کردم.

بن عماد در پایان با تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای حضورش در این دانشگاه گفت: حضور در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و شرکت در مراسم معنوی شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد زیبای این دانشگاه برایم بسیار جالب بود.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول