اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

پررنگ کردن فرقه‌ها موجب انزوای امت اسلامی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: پررنگ کردن فرقه‌ها موجب انزوای بیشتر امت اسلامی می‌شود.

پررنگ کردن فرقه‌ها موجب انزوای امت اسلامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان آیت‌الله عبدالکریم بی‌آزار شیرازی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از اساتید برتر مدارس علمیه شیعه و اهل سنت شهرستان کنگان اظهار داشت: اثبات خود با نفی دیگران راهی شیطانی و موجب نفع‌رسانی به دشمن می‌شود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با بیان اینکه جدال مانع پیشرفت امت اسلامی می‌شود افزود: برای موفقیت امت اسلامی باید من‌ها، ما شود تا دشمن نتواند به نقشه‌های خود جامه عمل بپوشد.

بی‌آزار شیرازی فقدان بصیرت و کم بودن اطلاعات را خطری بزرگ برای جوامع دانست و گفت: این مسئله در بین فرق با فخرفروشی و تحقیر فرق و مذاهب دیگر موجب ایجاد شکاف در بین امت اسلام می‌شود که باید از آن به ویژه علما و بزرگان فرق دوری کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی جدل بی‌برنامه و غیرمستند و ناآگاهانه را سرچشمه رذائل اخلاقی دانست و خاطر نشان ساخت: این گونه جدل‌ها نفاق، کینه، تفاخر، ریا و ... را به وجود می‌آورد و باید از جدال‌های اینچنینی پرهیز کنیم.

وی افزود: متاسفانه برخی می‌کوشند فرقه‌ها را جایگزین اسلام ناب کنند که این یک زنگ خطر بزرگ است و همه باید از آن دوری کنند.

آیت‌الله بی‌آزار شیرازی اذعان داشت: پررنگ کردن فرقه‌ها موجب انزوای بیشتر امت اسلامی می‌شود و همه باید در مسیر وحدت و همدلی حرکت کنیم.

وی گفت: راه وصول به وحدت، قرآن و اسلام ناب محمدی(ص) است و همه مردم باید به دستورات نجات‌بخش قرآن عمل کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ضمن تاکید بر پرهیز از تحمیل عقیده در جدل به اهمیت کار حوزه‌های علمیه به ویژه اساتید اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل مهمی که باید در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها مورد دقت قرار گیرد بعد تزکیه قبل از تعلیم و تربیت است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول