اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رفیعی عنوان کرد

مبارزه با فرقه‌های انحرافی مهم‌ترین مأموریت امام حسن عسکری

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های امام حسن عسکری (ع) مبارزه با فرقه‌های انحرافی بود.

مبارزه با فرقه‌های انحرافی مهم‌ترین مأموریت امام حسن عسکری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در کنگره علمی امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) کوتاه‌ترین دوران امامت را نسبت به دیگر ائمه اطهار (ع) و در شرایط بسیار سختی داشتند.

وی بیان داشت: حضرت در دوران زندگی خود سه فعالیت مهم را باید به سرانجام می‌رساندند.

رفیعی عنوان کرد: نخستین مأموریت امام حسن عسکری (ع) معرفی فرزند بزرگوارشان به مردم و آماده‌سازی فضای جامعه برای غیبت بود.

این مسئول تصریح کرد: اتفاقاتی که در مورد امام زمان (عج) به وقوع پیوسته را می‌توان در زندگی انبیاء الهی مشاهده کرد، لذا در احادیث آمده است که حضرت ولی‌عصر (عج) از انبیاء قبل سنت دارد.

وی گفت: دومین مسئله‌ای که امام حسن عسکری (ع) به عهده داشتند و امری مهم تلقی می‌شد، مبارزه با فرقه‌های انحرافی است.

رفیعی ابراز داشت: در زمان زندگی امام حسن عسکری (ع) 250 سال از آغاز امامت گذشته بود و بر تعداد شیعیان در این مدت افزوده شده بود،‌ اما از سوی فرقه‌های انحرافی زیادی نیز به فعالیت می‌پرداختند.

وی افزود: حضرت باید در برابر فرقه‌ها و گروه‌های متعددی از جمله غُلات، واقفیه، صوفیه، مفوضه و... می‌ایستاد، دوران زندگی امام حسن عسکری (ع) زمان اوج‌گیری فرقه‌ها بود.

رفیعی با بیان اینکه اکنون نیز فرقه‌های گوناگونی در حال فعالیت هستند، خطاب به جوانان اذعان داشت: باید مراقب بود و با دقت و تحقیق جلو رفت، فریب هر نهاد و فرقه‌ای را نخورید.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: تا یک اشکال و شبهه‌ای به وجود می‌آید، فورا از دین و ائمه‌ اطهار (ع) جدا نشوید.

رفیعی بیان داشت: سومین کار امام حسن عسکری (ع) ارتباط با وکلا بود، ایشان به دلیل اینکه دائما در تبعید و زندان به سر می‌بردند، مجبور بودند تا وکلایی را در شهرهای شیعه‌نشین داشته باشند تا از این طریق با مردم ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه میان شیعه و مُحب فاصله وجود دارد، گفت: حضرت در یکی از سخنان خود فرمودند، شیعه اهل‌ بیت (ع) کسی است که تمام حرف‌ها و سخنان را گوش دهد، بار مسئولیت شیعه بسیار سنگین است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول