اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مردم به تخریب‌کنندگان و تفرقه‌افکنان رای نمی‌دهند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات انتخاباتی نامزدها تاکید کرد و گفت: تردید نکنید که مردم به تخریب‌کنندگان و تفرقه‌افکنان رای نخواهند داد و به آنها برای رفتن به مجلس اعتماد نخواهند کرد.

مردم به تخریب‌کنندگان و تفرقه‌افکنان رای نمی‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: باید کوشید تا همیشه و مستمر خداوند متعال را ناظر بر رفتار و گفتار خود بدانیم و از غفلت دوری کرده تا زندگی‌مان اصلاح و رستگار شویم.

وی بر ضرورت شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه تاکید کرد و افزود: روز جمعه روز بندگی خداوند تبارک و تعالی است و از وظایف مؤمنان و مسلمانان شرکت در نماز جمعه و به جا آوردن آداب این روز است.

نکونام با بیان اینکه شکوه نماز جمعه از لوازم رشد دینی در جامعه اسلامی به شمار می‎رود، تصریح کرد: حضور در نماز جمعه از یک سو ما را به خداوند نزدیک‌تر می‌کند و از سوی دیگر موجب برائت ما از شیطان و دشمنان اسلام می‌شود که باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشت.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به پنجم اسفند، روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی اشاره کرد و گفت: این روز به مناسبت بزرگداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی با عنوان روز مهندسان نامگذاری شده است که این نامگذاری بسیار پسندیده و شایسته است چراکه قشر مهندس جامعه باید از چنین شخصیت‌هایی الگو گرفته و در رشد علوم اسلامی کوشا باشند.

نکونام افزود: همچنین هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده و با توجه به اینکه تربیت اسلامی از اهمیت بسیار زیادی در جامعه برخوردار است، خانواده‌ها و مربیان و معلمان باید این موضوع را به طور جدی دنبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید در خانواده‌ها و مدارس، فضای دینی و معنوی حاکم شود که لازمه این مهم تعهد انسانی و فردی خانواده‌ها و معلمان است.

نکونام با اشاره به روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی، آن را از مسائل مهم امروز بشر عنوان کرد و گفت: مسئله تبعیض نژادی موضوعی است که از گذشته گریبان‌گیر بشر بوده اما پیامدهای آن امروزه غوغا می‌کند و تاثیرات بسیار بدی بر زندگی بشریت گذاشته است.

وی در ادامه ضمن تبریک هشتم ربیع‌الثانی، سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع)، به حدیثی از ایشان اشاره کرد و افزود: اهل ایمان باید همیشه بدی‌های یکدیگر را پنهان کنند و برای نیکی کردن به هم کوشا باشند.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها به اهمیت انتخابات و حضور حداکثری مردم در روز 12 اسفند اشاره و اظهار کرد: در این روزها افراد سخت درگیر انتخابات هستند که باید نکات مهمی را در این رابطه در نظر بگیرند.

امام جمعه شهرکرد حضور حماسی و حداکثری را مهمترین نکته انتخابات برشمرد و گفت: حضور مردم در انتخابات موضوع بسیار مهمی است به گونه‌ای که حضور حداکثری مصونیت‌بخش نظام و انقلاب بوده و در ناکامی دشمن تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد.

وی تصریح کرد: حضور پرشور و حماسی مردم در پای صندوق‌های رای کمر دشمن را خواهد شکست.

نکونام با بیان اینکه مردم در روز 12 اسفند پیوند حقیقی خود با نظام را به خوبی به نمایش می‌گذارند، افزود: مردم متعبد و متدین کشور با حضور در پای صندوق‌های رای به تکلیف دینی و ملی خود عمل می‌کنند و در این راستا باید در انتخاب فرد اصلح نیز دقت ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر ضرورت رعایت اخلاق اسلامی در تبلیغات انتخاباتی نامزدها تاکید کرد و افزود: نامزدها فقط به ارائه نظرات، توانمندی‎ها و برنامه‎های خود بپردازند و از تخریب دیگران خودداری کنند چرا که تخریب دیگران برخلاف اخلاق اسلامی است.

وی ادامه داد: تردید نکنید که مردم به تخریب‌کنندگان و تفرقه‌افکنان رای نخواهند داد و به آنها برای رفتن به مجلس اعتماد نخواهند کرد.

وی بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی مردم در فضای انتخاباتی تاکید کرد و گفت: کاندیداها و طرفداران آن‌ها وحدت مردم را خدشه‌دار نکنند و با رقابتی سالم حقوق یکدیگر را رعایت کنند.

نکونام خاطرنشان کرد: کاندیداها با رقابت سالم تنها به معرفی خود و توانمندی‌هایشان بپردازند و به انتخابات نگاه دینی داشته باشند.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول