اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

امام خمینی فریادگر بیداری جهان بود / اختلاف سلیقه‌ها تبدیل به تفرقه نشود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به فعالیت‌های خیره‌کننده امام در جهان گفت:‌ امام خمینی (ره) با اقتدار در مقابل ظلم ایستاد و فریاد بیداری در جهان سر داد.

امام خمینی فریادگر بیداری جهان بود / اختلاف سلیقه‌ها تبدیل به تفرقه نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که سیاهی‌ها و سلطه نظام استکبار بر جهان و به خصوص بر کشور ما سایه انداخته بود، امام خمینی (ره) با اقتدار ایستاد و تا پای جان مبارزه کرد و فریاد بیداری را در جهان سر داد.

بیداری اسلامی در جهان لبیک به دعوت امام راحل است

وی ادامه داد:‌ اینکه امروز شاهد بیداری در کشور‌های منطقه هستیم لبیک‌هایی است که به فریاد بیداری آن دوران امام داده می‌شود و پاسخی است که انسان‌دوستان و واقع‌بینان جهان به فریاد آزادی‌خواهی امام داده‌اند.

امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه امروز دنیا امام را برترین رهبر دنیای اسلام و حتی موفق‌ترین رهبر انقلاب‌های دنیا می‌دانند، گفت‌: امام خمینی (ره) با حرکت خدایی خود و با اخلاص و اعتقادی که داشت، کاری را انجام داد که هم دنیا را متحیر کرده و هم زندگی و آخرت ایران و ایرانی را تضمین کردند و اینکه امروز در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم که الگویی برای سایر کشورهای اسلامی‌ است، مدیون امام بزرگوار و یاران با وفای ایشان هستیم.

هنوز به معرفت واقعی امام پس از 23 سال از عروج ملکوتیشان نرسیده‌ایم

باریک‌بین توضیح داد:‌ امام بزرگوار الگویی برای همه ما هستند، الگویی که شاید بتوان به عنوان ناجی ایران اسلامی از آن نام برد، چرا که ایشان نظامی را پایه‌گذاری کردند که امروز امام زمان (عج) پشت این نظام هستند و همواره حامی این کشور عزیز بوده‌اند.

وی با بیان این که هنوز نتوانسته‌ایم به معرفت واقعی و شناختی کامل از امام دست یابیم، خاطر‌نشان کرد:‌ امام خمینی (ره) 23 سال قبل از میان ما رفتند و ما شاهدیم که مراسم بزرگداشت رحلت ایشان هر‌ساله پرشور‌تر از سابق برگزار می‌شود، گویا هر سال که از این رحلت جان‌سوز می‌گذرد این داغ برای ما تازه‌تر می‌شود، چرا که هر سال بیشتر به رهنمون‌های امام می‌رسیم و به حقیقت شخصیت ایشان آشنا می‌شویم.

جوانانی که امام را ندیده‌اند، عاشقانه با او بیعت می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ما هرساله شاهد تعداد فراوانی از مردم هستیم که در این روز بزرگ خود را به مرقد امام می‌رسانند و این روز بزرگ را گرامی می‌دارند و با آرمان‌های امام تجدید بیعت می‌کنند و همین امر می‌تواند بر محبوبیت امام در بین دل‌های مردم گواهی باشد‌.

باریک‌بین گفت:‌ در این بین حضور جوانان نیز مورد توجه است، جوانانی که حتی امام را ندیدند و در زمان زندگی ایشان زندگی نکردند، اما امروز آن قدر محو ویژگی‌های امام شده‌اند که خود را به مرقد ایشان می‌رسانند و به دشمن می‌فهمانند که ما همچنان پشت سر ایشان ایستاده‌ایم و با وجود این که امام از میان ما رفته‌اند امام آرمان‌های ایشان را زنده نگاه خواهیم داشت.

رحلت امام امیدی برای نابودی ایران در دل‌های دشمنان بود

وی با بیان اینکه پس از رحلت امام سوی امیدی در دل‌های دشمنان به وجود آمد که پس از امام اتحاد و یکپارچگی مردم از میان خواهد رفت و دوباره می‌توانند جایی در ایران داشته باشند، تأکید کرد:‌ مردم ایران اسلامی پس از رحلت امام نیز همواره همراه و یار مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی هستند و حمایت‌های خود را از نظام به هر شکل به نمایش گذاشته‌اند، پس دشمن باید بداند که هیچ‌گاه جایی در میان این مردم نخواهد داشت.

امام جمعه قزوین اذعان کرد:‌ تفرقه و از بین رفتن وحدت نکته‌ای بود که امام راحل همواره به آن توجه می‌کردند و تأکید داشتند که به هیچ وجه اجازه ندهید تفرقه در بین شما به وجود آید که می‌تواند عامل نابودی ایران شود.

اختلاف سلیقه‌ها تبدیل به تفرقه نشود

باریک‌بین اذعان کرد:‌ باید قبول کرد که اختلاف نظر‌ها در هر مجموعه و در هر سازمان و نظامی وجود دارد، اما چیزی که مورد توجه است، اینکه نباید اجازه بدهیم اختلاف نظرها تبدیل به تفرقه شود، زیرا تفرقه ایران اسلامی را به دست دشمنان خواهد سپرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: اطاعت از مقام معظم رهبری و ولایت‌پذیری از ایشان نیز رمز دیگر موفقیت ما بوده است و می‌توان این امر را نیز یکی از شاخصه‌های پیروزی و سربلندی ما دانست‌.

تفرقه در مجلس آرزوی دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد:‌ یکی از مهم‌ترین مواردی که تفرقه می‌‌تواند سبب نابودی آن شود، مجلس شورای اسلامی است، چرا که همواره چشم امید ملت و مایه نا‌امیدی دشمن مجلس شورای اسلامی بوده است‌.

باریک‌بین گفت: مجلس از مهم‌ترین پایه‌های نظام است و همواره توانسته ایران اسلامی را از بزرگ‌ترین مشکلات نجات دهد، اما بحثی که نگران‌کننده است اینکه لغزش و خدای نکرده تفرقه در مجلس می‌تواند به ضرر ایران اسلامی باشد‌.

وی در بخش دیگری با بیان این که یکی از مهم‌ترین عواملی که امام بزرگوار همواره به آن تأکید داشتند توجه به مجلس بود، ابراز کرد: ما شاهد بودیم که در هر شرایطی مجلس از کار باز داشته نشد، حتی در دوران جنگ تحمیلی که سخت‌ترین شرایط برای کشور بود مجلس به کار خود ادامه داد و لذا نباید بگذاریم که مجلس با تفرقه‌ها از بین برود.

خطیب جمعه شهر قزوین اذعان کرد:‌ نمایندگان می‌توانند با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند، اما نباید اجازه بدهند که این اختلاف نظر‌ها مجلس را تحت‌الشعاع قرار بدهد و می‌توانند مشکلات خود را در میان خودشان حل کنند نه این که با ایجاد تفرقه و مشکل در مجلس دشمن را شاد گردانند.

انتظارات نابه‌جا از نمایندگان مشکل‌ساز می‌شود

باریک‌بین مردم را خطاب قرار داده و افزود:‌ مردم باید به وظایف یک نماینده آگاه باشند، گاهی مردم انتظاراتی از نماینده و یا مجلس دارند که واقعا به‌جا نیست پس در صورت برآورده نشدن آن نسبت به مجلس و نماینده خود ناامید می‌شوند، در حالی که جایگاه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به اموری فراتر از مشکلات روزمره شهری است.

وی گفت:‌ اگر مردم با وظایف یک نماینده واقعی آشنا باشند، توقعات خود را پایین می‌آورند و شاهد برخی از توقعات نابه‌جا از نمایندگان نخواهیم بود.

امام جمعه شهر قزوین خاطر‌نشان کرد‌: وظیفه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است و او در شرایطی می‌تواند به بهترین شکل روی کار خود نظارت داشته باشد که از تمرکز کافی برخوردار باشد و قوانینی تصویب نشود که بعد‌ها در مرحله اجرا با مشکل مواجه شده اما گاهی توقعات مردم این تمرکز را از نماینده می‌گیرد.

اعتکاف فرصتی برای خودشناسی

باریک‌بین در بخش پایانی خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایام بیض و برگزاری اعتکاف تصریح کرد:‌ اعتکاف یکی از زیباترین جلوه‌های ستایش و عبادت به درگاه خداوندی است، پس حضور جوانان در این مراسم نیز جلوه‌ای ویژه این عبادت خواهد بخشید.

وی با دعوت از جوانان برای استفاده از این فرصت اعتکاف تأکید کرد:‌ اعتکاف فرصتی است برای خودشناسی و رسیدن به مرحله‌ای که انسان عاشقانه خدا را پرستش کند، فلذا به نظر بنده اعتکاف می‌تواند برای هر جوانی مفید و سازنده باشد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول