اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه و دانشگاه:

4 هزار فرقه انحرافی در جهان وجود دارد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مذهبی و مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بالغ بر 4 هزار فرقه انحرافی در جهان وجود دارد.

4 هزار فرقه انحرافی در جهان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، حجت‏الاسلام محسن انصاری‏نیا در گفتمان دینی که با موضوع نحله‏های فکری و انحرافی به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و سازمان تبلیغات اسلامی در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در کشورهای غربی مؤسس این فرقه‏ها، بحران به قدری است که در فرانسه، وزیر ضد فرقه و در انگلیس هم مرکزی برای بحران ضد فرقه وجود دارد.

وی فرقه‏ها را به دو دسته باستانی و سنتی تقسیم کرد و افزود: حدود 110 نحله و گروه شیطانی با تفکرات شیطانی در تهران فعالیت دارند که این آمار برای ایران بسیار زیاد است.

این کارشناس مذهبی، هدف کشورهای غربی را برای ترویج این فرقه‏ها و نحله‏های انحرافی، انحراف جوانان دانست و تصریح کرد: تنها راه مقابله با این فرقه‌های ضاله، آگاه کردن جوانان با عرفان اسلامی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: اگر جوانان از عرفان اسلامی اشباع باشند، دیگر به دنبال عرفان‏های نوظهور و دروغین نخواهند رفت.

انصاری‏نیا اذعان کرد: افرادی که فرقه‏ای را طراحی می‌کنند، قطعاً توانایی‌هایی دارند و یا افراد خلاق و تأثیرگذاری هستند که این توانایی را در خود می‌بینند و با استفاده از این استعداد به طراحی فرقه‌های ضاله پرداخته و با ادعای دروغین، افراد ساده‌لوح را جذب فرقه خود می‌‌کنند.

وی به عرفان‏های نوظهور هندی اشاره کرد و گفت: مسلک "اشو" و "سای بابا" نمونه این فرقه‏ها هستند.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول