اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور:

تفرقه مسلمانان تنها به نفع دشمنان اسلام است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور گفت: ایجاد تفرقه بین مسلمانان هیچ سود و ثمری جز بهره‌برداری کامل برای دشمن و نفع تبلیغات آنها ندارد.

تفرقه مسلمانان تنها به نفع دشمنان اسلام است

حافظه سیفی در حاشیه برگزاری همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امروز جهان اسلام در یک برهه حساس برای شکل دادن و ثبات وضعیت سیاسی،‌ اقتصادی و هویتی قرارداد و نباید برخی‌ها به دنبال چالش و بالا بردن هزینه در این حوزه باشند.

وی با اشاره به برگزاری مناسب همایش بین‌المللی رسالت جهانی اسلام خاطرنشان کرد: مقالات وزین و مناسبی در این کنفرانس با تایید اساتید تهران و مستقر در استان اردبیل ارائه شد که حضور اندیشمندانی از 13 کشور فعالان و گروه‌های آزادی حقوق بشر در این کنفرانس یک نتیجه مثبت و رویکرد مطلوب داشته به طوری که سبب شده است تا خرد‌ورزی و تاثیر‌گذاری همایش در سطوح بین‌المللی و جهانی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور یادآور شد: هر چند از نظر زمان‌بندی بررسی مقالات محدودیتی داشتیم اما ارسال بیش از 62 مقاله به این همایش نشان دهنده این موضوع بود که دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام بر محورهای 10‌گانه این همایش مسلط بوده و با علاقمندی خاص در زمینه موضوعات همایش قلم‌فرسایی کردند.

سیفی گفت: بخش عظیمی از مقالات این همایش بر محوریت حقوق بین‌المللی و عدم مداخله بود که دیدگاه‌های خوبی نیز در این زمینه مطرح شد.

وی انعکاس خبری این رویداد بزرگ را نیز از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی مثبت ارزیابی کرد و  به خبرنگار فارس بیان داشت: این اطلاع‌رسانی‌ها خود در حوزه قفقاز یک حرکت و پویایی خاصی را در بین مسلمانان به وجود آورده و به واکنش دول استکباری منجر شده است.

عضو هیئت علمی همایش رسالت جهانی اسلام در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این همایش با توجه به اهداف عالیه خود در تبیین مسائل دینی و اسلامی به صورت گسترده ورود پیدا کرده و با ارج‌گذاری به کرامت انسانی، استقلال ملت‌ها و تکریم هویت آنها سعی می‌کرد برخی ضعف‌ها و نقص‌ها را نیز روشنگری و تبیین کند.

سیفی ادامه داد: حضور مهمانانی از 13 کشور جهان اسلام یک ظرفیت خوبی را نیز به وجود آورده بود تا شاهد آن باشیم انتقال مطالبات و خواسته‌های ایران اسلامی و تمام ملت‌های آزادیخواه در بیداری و تبری جستن از استکبار و استبداد مطرح شده و در این زمینه تبیین حقایق شود.

وی در مورد اصل عدم مداخله به عنوان محوری‌ترین موضوع در این همایش گفت: هر چند در ظاهر این اصل ربطی به موضوع همایش ندارد اما در مبنای حقوقی کشورهای مسلمان و هم مکتب می‌توانند با تبلیغ، ترویج، تذکر و امر به معروف و نهی از منکر در امور دیگر کشورها دخالت کرده و این شیوه با اصل مداخله در تقابل نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و جهانی شدن این مرام‌نامه اسلام را یادآور شد و افزود: جهان اسلام بیشترین خطر و ضربه را از منفذ تصمیمات فردی و حاکمان ظالم می‌برد در حالی که در این حوزه باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصل اصلاحگر جامعه مورد دقت و توجه قرار گیرد.

سیفی در پایان سخنان خود با قدردانی از موسسه مطالعاتی قفقاز در برگزاری این همایش به خبرنگار فارس اظهار داشت: کشورهای حوزه قفقاز به دلیل مشترکات فرهنگی، عقیدتی و حتی شیوه‌های زندگی سنتی با مردم اردبیل یک انس و الفتی حقیقی و دیرین دارند و به یقین این همبستگی منطقه‌ای می‌تواند خنثی‌کننده تمام توطئه‌های رژیم صهیونیستی و نیروهای مستقر ناتو در آذربایجان و حوزه قفقاز باشد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول