اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در استان یزد:

راه ندوشن ورزنه باید در انتظار اعتبارات متفرقه بماند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: راه ندوشن ورزنه به علت عدم تایید در کمیسیون ماده 32 برنامه پنجم توسعه باید در انتظار اعتبارات متفرقه بماند.

راه ندوشن ورزنه باید در انتظار اعتبارات متفرقه بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامرضا رضایی ظهر امروز در نشست معاون عمرانی استاندار یزد و مدیران کل حوزه راه و مسکن با خبرنگاران اظهار داشت: استان یزد بر سر راه کریدورهای بین‌المللی شمال جنوب و شرق غرب، شبکه بزرگراه‌های آسیایی و شبکه راه‌آهن آسیایی قرار گرفته است.

وی افزود: یک‌ هزار و 465 کیلومتر معادل 5.6 درصد از راه‌های شریانی کشور در استان یزد واقع شده و شش درصد از بار ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند و کسب رتبه چهار در کشور از نظر شاخص میزان کالای عبوری از استان نیز بر این مهم صحه گذاشته است.

رضایی با اشاره به وجود معادن غنی و واحدهای بزرگ صنعتی در استان یزد گفت: لزوم جابه‌جایی مواد معدنی و محصولات صنعتی استان به داخل و خارج از کشور، در کنار جایگاه ویژه ترانزیتی استان در کشور سبب شده یزد از نظر شاخص‌هایی چون تناژ خالص "میلیون تن" بار حمل شده توسط راه‌آهن و "کیلومتر" کالای حمل شده از مبدأ استان از طریق راه‌های جاده‌ای به ترتیب رتبه اول و هفتم کشور را کسب کند.

وی با اشاره به پروژه‌های راه‌سازی استان یزد اظهار داشت: راه ندوشن ورزنه که یزد را به اصفهان متصل می‌کند و ندوشن را از بن‌بست خارج می‌کند، موفق به اخذ مجوز کمیسیون ماده 32 برنامه پنجم توسعه نشد و این بدان معناست که این پروژه اعتبار پایدار ندارد.

رضایی خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر از محل اعتبارات راه‌های کویری با سرعت کم‌تری در حال اجراست و اکنون 20 کیلومتر از آن در دست احداث است.

وی تصریح کرد: این پروژه باید در انتظار اعتبارات متفرقه بماند و به تدریج به مرحله اجرا درآید.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: محور چوپانان نیز هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برخوردار است اما مشکل موجود آن است که حدود 10 کیلومتر از این راه از معدن نمک عبور می‌کند و این امر سبب شده در زمان بارندگی آب به معدن نفوذ کرده و حفره ایجاد کند که این امر روند کار راه‌سازی را کند کرده است.

وی با تاکید بر اینکه محور اردکان چوپانان از محورهای حادثه‌خیز استان یزد است، اظهار امیدواری کرد: با وجود همه این مشکلات هر چه سریع‌تر شاهد احداث جاده و کاهش تلفات آن باشیم.

رضایی هم‌چنین با اشاره به کنارگذر زارچ اشکذر عنوان کرد: این پروژه نیز از پروژه‌های مهم راه‌سازی در استان یزد است که با افتتاح آن بخشی از مشکلات برطرف و ترافیک روان‌تر می‌شود، ضمن اینکه حوادث نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از سال 87 آغاز شده است، افزود: این پروژه هم‌اکنون از پیشرفت 45 درصدی برخوردار است.

رضایی با اشاره به مختصات این جاده خاطرنشان کرد: این محور شامل 30 کیلومتر راه دو بانده و دو پل است که امیدواریم سال آینده بتوانیم آن را زیر عبور قرار دهیم.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود از برخورداری همه روستاهای بالای 50 خانوار یزد از راه روستایی خبر داد.

در حاشیه این جلسه سه ساعته که با حضور معاون عمرانی استاندار یزد و پنج تَن از مدیران کل حوزه راه و مسکن استان یزد و به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد، مجتمع پذیرایی راهوما نیز افتتاح شد.

این مجتمع متعلق به مجموعه مسکن و راه‌سازی استان یزد است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول