اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران:

5 هزار فرقه و نحله انحرافی سعادت بشریت را تهدید می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امروز 5 هزار فرقه و نحله انحرافی سعادت بشریت را تهدید می‌کنند و ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای می‌توانند به عنوان یک فرصت در خدمت حوزه‌های علمیه قرار گیرند.

5 هزار فرقه و نحله انحرافی سعادت بشریت را تهدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در پنجمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران که در اردوگاه فاطمة الزهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران یک نهاد حوزوی و دینی بوده و باید در این مکان هزاران فیلسوف، پژوهشگر، محقق و فقیه تربیت شوند.

وی با اشاره به شکوفایی استعدادها در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: امروز شاهد شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های خواهران در حوزه هستیم که حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران در سراسر کشور است.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه هر انسانی در زندگی برای رسیدن به موفقیت به نقشه راه نیاز دارد عنوان داشت: درجه نخست باید ذات خداوند را بشناسیم زیرا پایداری حرکت حوزه‌های علمیه به شناخت خدا بستگی دارد.

وی ادامه داد: اگر معنا و مفهوم این جمله را از حوزه‌های علمیه بگیرند بی‌ارزش می‌شود.

جمشیدی با تاکید بر شناخت استعدادها و ظرفیت‌ها گفت: تا استعدادها و توانمندی‌های حوزه‌های علمیه خواهران را نشناسیم نمی‌توانیم برای استفاده از ظرفیت‌های آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها نقطه عزیمت برای حرکت است گفت: این جشنواره‌ها باید ما را از نقطه توقف رها کنند تا بتوانیم استعدادها و توانمندی‌های خود را بشناسیم.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: باید مشاهده کنیم خداوند چه کارهایی بر عهده ما گذاشته و توفیقات الهی چه انتظاراتی ایجاد کرده، بنابراین لازم است در برابر آنها پاسخگو باشیم.

وی یادآور شد: هر انسان برای دستیابی به پیروزی و موفقیت نیازمند نقشه راه است و خداوند از حوزه‌های علمیه خواسته‌هایی داشته که اگر به آنها پاسخ ندهیم نمی‌توانیم حرکت کنیم.

جمشیدی تصریح کرد: رسالت حوزه‌های علمیه رسالت بزرگ انبیا بوده و این نهاد پرچم‌دار جبهه عفاف و حجاب و طلایه‌دار سپاه معنوی است و باید این مسئولیت را درک کنیم.

وی با اشاره به تهدیدهایی که جوانان را هدف قرار می‌دهند گفت: امروز بیش از 5 هزار فرقه، نحله، جریان انحرافی و عرفان‌ کاذب جامعه بشریت را تهدید کرده و نسل‌های جوان جویای کمال را هدف و نقطه توجه خود قرار می‌دهند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه غربی‌ها بیش از 10 هزار کتاب درباره علم و اخلاق تألیف کرده‌اند گفت: باید بررسی شود چه تعداد کتاب در زمینه‌های دینی و مذهبی تألیف کرده‌ایم.

وی به پیشرفت ارتباطات و رسانه در دوران کنونی اشاره کرد و افزود: ابزارهایی که به نوعی تهدیدکننده هستند برای حوزه‌های علمیه می‌توانند به عنوان فرصت تلقی شوند.

جمشیدی تاکید کرد: در گام نخست باید بدانیم خدا از ما چه می‌خواهد و چه چیزهای تهدیدکننده‌ای وجود دارد، بنابراین نباید در این عرصه کوتاهی کنیم.

وی عنوان داشت: پیامبر در ابلاغ رسالت خود و دعوت به حق از بصیرت برخوردار بود بنابراین شما هم به تبعیت از رسول خدا(ص) باید بصیرت در دین پیدا کرده و دعوت به خدا، پاسخگویی به شبهات و ارتقای فرهنگ دینی را به عنوان مطالبه اصلی حوزه‌های علمیه برآورده کنید.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌ها گفت: جشنواره‌ها زمینه شناخت ظرفیت‌ها را فراهم کرده تا در گام‌های دیگر در نظام‌سازی برای ارتقاء این ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید هر سال نسبت به سال گذشته به شاخص‌های خود نزدیک‌تر شویم.

جمشیدی با اشاره به تصمیمات شورای عالی گفت: در این شورا تلاش‌های خوبی در زمینه رسیدگی به امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه اتخاذ شده است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون هیئت نخبگان تشکیل شده که متکفل امور نخبگان و استعدادهای برتر در حوزه‌های علمیه است و با تشکیل کمیته‌ها و ساختارها، تعاریف نخبه، شاخص‌های استعداد‌های برتر را بیان کرده تا ظرفیت‌ها افزایش یابد.    

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خاطر نشان کرد: اگر استعدادهای برتر مورد تعلیم و تربیت قرار نگیرند، دچار افت شدید می‌شوند بنابراین لازم است برای نخبگان و استعدادهای برتر حوزه برنامه داشته باشیم.

وی یادآور شد: شما به عنوان برترین‌های حوزه‌های علمیه نباید در این نقطه توقف داشته باشید، بلکه باید از ظرفیت خود استفاده کنید تا بتوانید در پیشگاه خدا پاسخگو باشید.

انتهای پیام/ر10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول