اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ورزش و جوانان:

در آستانه المپیک از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزیم

خبرگزاری فارس: وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در آستانه المپیک نباید به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم، گفت: باید با دعا کردن و حمایت از نمایندگان ایران در المپیک، در آستانه المپیک از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنیم.

در آستانه المپیک از مسائل حاشیه‌ای بپرهیزیم

محمد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در آستانه المپیک روحیه ورزشکاران نباید با مسائل حاشیه‌ای کم شود و هر مسئله‌ حاشیه‌ای بر روحیه ورزشکاران المپیکی ایران تأثیر می‌گذارد.

وی بیان کرد: ایران با قدرت بالایی در المپیک حضور می‌یابد و برای نخستین‌ بار است که 54 سهمیه انفرادی المپیک را در تاریخ ورزشی خود کسب کرده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: پس از انقلاب فعالیت‌های خوبی در بخش ورزش کشور شده است و در این چندین سال در خیلی از استان‌ها رشد 20 یا 100 درصدی را شاهد بودیم که این مهم نشانگر رویه خوبی بوده که در کشور در حال اجرا است.

عباسی بر توسعه ورزش همگانی و تقویت ورزش بانوان تأکید کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان بر توسعه ورزش همگانی و همچنین تقویت ورزش بانوان و حل چالش‌های آن تأکید دارد و از اولویت‌های این وزارتخانه است.

این مسئول ادامه داد: ما باید با حفظ کانون‌های خانواده و تمامی معرفت‌های دینی بسترهای لازم برای حضور بانوان در ورزش را فراهم کنیم، همان‌گونه که در دنیا ثابت کردیم که بانوان می‌توانند با حجاب در رقابت‌های ورزشی شرکت کنند.

عباسی با بیان اینکه در برخی از کشورهای جهان 30 تا 60 درصد مردم به ورزش همگانی می‌پردازند، عنوان کرد: در ایران پنج درصد مردم کشور ورزش همگانی می‌کنند و این فقر حرکتی است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این شعار که ما به قهرمانان افتخار می‌کنیم ولی به آن‌ها اکتفا نمی‌کنیم، اعلام کرد: در ایران ظرفیت‌های بزرگی برای به صحنه آمدن ورزشکاران و جوانان وجود دارد و باید در عین افتخار کردن به قهرمانان کشور به آن‌ها اکتفا نیز نکنیم.

عباسی با تأکید بر فرهنگ‌سازی در ورزش اظهار کرد: وقتی می‌گوییم که پایگاه با اخلاق‌ترین ورزشکاران هستیم، باید فضای ورزشی ما نیز معنوی و فرهنگی باشد و برای فرهنگی شدن ورزش تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: ما ورزش را فرهنگ می‌دانیم و ورزش فعالیتی برای ارتقای فکر و سلامت فکری و روحی جامعه است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: با جوانان باید با زبان خودشان صحبت کرد و از کانال‌هایی که جوانان می‌پسندند آن‌ها را تربیت کرد.

عباسی در پیرامون وظایف بخش ورزش وزارت ورزش و جوانان گفت: بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان وظیفه ساماندهی جوانان در دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها را برعهده دارد.

قزوین را برای حضور در لیگ فوتبال حمایت می‌کنم

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان قزوین، این استان را برای برخورداری از یک تیم دسته اولی یا دومی در فوتبال حمایت می‌کنم.

عباسی با اشاره به تأسیس مراکز جوانسرا در استان‌های کشور افزود: برای اینکه قشر جوان جامعه بتوانند از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود به صورت مناسب استفاده کنند مراکز جوانسرا در استان‌های کشور تأسیس می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: با توجه به ظرفیت‌های مناسب استان قزوین، این استان می‌تواند به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شود.

وزیر ورزش و جوانان پیرامون شایعات محرومیت کاروان ایران در المپیک بیان کرد: دلیل قانونی برای این کار وجود ندارد و این شایعات را رد می‌کنم مگر اینکه برخی‌ها بخواهند فضاسازی کنند.

وی یادآور شد: ایران برای نخستین بار است که با کسب 54 سهمیه المپیک عازم رقابت‌های المپیک می‌شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول