اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان اصفهانی دو و میدانی نابینایان:

به دلایل واهی به پارالمپیک اعزام نشدم

خبرگزاری فارس: در شرایطی که به نظر می‌رسد علی الهی قهرمان دو و میدانی نابینایان جهان در لیست ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک قرار داشته باشد، کمیته ملی پارالمپیک این ورزشکار را به تیم ملی دعوت نکرد.

به دلایل واهی به پارالمپیک اعزام نشدم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسابقات پارالمپیک لندن 2012 بلافاصله پس از پایان مسابقات المپیک 2012، آغاز می‌شود و همچون دوره گذشته ورزش اصفهان نماینده‌ای در رقابت‌های پارالمپیک که معتبرترین میدان رقابتی ورزشکاران جانباز و معلول است، نداشته باشد.

پس از حذف علی نادری، فرهاد رایگا و علیرضا مختاری که دو نفر اولی سهمیه پارالمپیک را نیز کسب کرده بودند، از لیست ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک، به نظر می‌رسد علی الهی تنها نماینده ایران در این مسابقات باشد اما در ادامه روند اصفهان ستیزی کمیته ملی پارالمپیک، قهرمان دو و میدانی نابینایان نیز به دلایل واهی خط خورد.

*الهی: گفتند از من خوششان نمی‌آید

الهی که در کارنامه ورزشی خود دو مدال طلای قهرمانی جهان و مدال برنز بازی‌های آسیایی را دارد، در دو ماده سهمیه پارالمپیک را به دست آورده است اما در تیم ملی دو و میدانی ایران جایی ندارد.

قهرمان اصفهانی دو و میدانی نابینایان جهان در مورد حذف شدن خود از ترکیب تیم دو و میدانی اعزامی ایران به پارالمپیک گفت: کمیته پارالمپیک در جواب اعتراض من برای حذف شدن از تیم اعزامی به پارالمپیک گفتند که از تو خوشمان نمی‌آید و فردی هم در اصفهان از من حمایت نکرد تا حقم را بگیرم.

وی افزود: نخستین ورزشکار معلولی که در سال 90 سهمیه پارالمپیک لندن را گرفت، من بودم و در دو ماده سهمیه A پارالمپیک لندن را گرفتم اما در بین دو و میدانی کاران اعزامی به پارالمپیک جایی ندارم.

علی الهی با بیان اینکه کمیته ملی پارالمپیک جواب قانع کننده‌ای برای حذف وی از پارالمپیک نمی‌دهد، تاکید کرد: کمیته پارالمپیک از من درخواست کرد تا برای مدال طلای پارالمپیک لندن تعهد بدهم اما در ورزش تعهد برای قهرمانی امکان ندارد و زیر بار این خواسته نرفتم.

وی ادامه داد: براساس گفته‌ها تمام جانبازان و معلولانی که به پارالمپیک اعزام می‌شوند، باید مدال طلا بگیرند و به هیچ وجه معلوم نیست بر چه مبنایی این صحبت را مطرح می‌کنند و آیا همه ورزشکارانی که به پارالمپیک اعزام می‌شوند، صد در صد مدال طلا می‌گیرند.

*انگیزه‌ای برای ادامه ورزش قهرمانی ندارم

قهرمان دو و میدانی نابینایان جهان با اشاره به عناوینی که پیش‌تر کسب کرده است، اظهار کرد: من نخستین ورزشکاری بودم که در سال 90 سهمیه پارالمپیک را در دو ماده کسب کردم اما به راحتی حذف شدم.

وی به عنوان سومی خود در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو اشاره کرد و افزود: در بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو می‌توانستم به مدال طلا دست پیدا کنم اما به دلیل بارندگی بسیار و لغزندگی زمین، با مشکلات فراوانی مواجه شدم و نتوانستم رکورد خود را تکرار کنم.

الهی ادامه داد: به دلیل برخوردهایی که در این مدت دیدم و عدم حمایت‌ها انگیزه‌ای برای ادامه ورزش حرفه‌ای ندارم و تنها برای حفظ سلامتی به ورزش می‌پردازم.

وی افزود: من حاضر بودم هزینه اعزام را شخصا بپردازم تا کمیته ملی پارالمپیک مرا به مسابقات لندن اعزام کند اما در پاسخ گفتند که از تو خوشمان نمی‌آید.

*تبعیض بین ورزشکار سالم و معلول

قهرمان دو و میدانی نابینایان جهان از عدم حمایت مسئولان ورزشی استان از ورزشکاران پارالمپیکی گلایه دارد و معتقد است مدیران استانی نباید اجازه می‌دادند حق وی و سایر ورزشکاران جانباز و معلول اصفهانی تضییع شود.

وی در این باره افزود: هیئت نابینایان استان اصفهان در این مورد از من حمایت کرد اما حمایت دیگری ندیدم تا دل‌خوش شوم.

الهی از تبعیض‌هایی که بین وی و سایر ورزشکاران سالم وجود دارد، گلایه کرد و بیان داشت: رضا قاسمی پس از اینکه سهمیه المپیک را کسب کرد، تمام مسئولان وی را تحویل گرفتند و همه به او قول پاداش دادند اما مدال گرفتن و سهمیه گرفتن من برای هیچ فردی ارزش نداشت.

*فیاض: فدراسیون نظر ما را قبول ندارد

دبیر هیئت نابینایان استان اصفهان نیز درباره حذف علی الهی از جمع ورزشکاران پارالمپیکی گفت: کمیته ملی پارالمپیک شرایطی را پیش‌روی الهی گذاشته بود و وی باید تضمین مدال طلا را می‌داد که عملاً امکان‌پذیر نبود.

سید اصغر فیاض با اشاره به اینکه الهی در رکوردگیری تیم ملی رکورد خوبی را به ثبت رسانده است، تاکید کرد: هیئت نابینایان استان برای رفع این مشکل پیگیری‌های بسیاری کرده و با فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان مکاتباتی انجام داد اما به نتیجه نرسید.

وی ادامه داد: فدراسیون نظر کمیته ملی‌پارالمپیک را پذیرفته و نظر ما که زیر دستشان هستیم، را قبول ندارند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول