اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ حجت‌الاسلام پورمحمدی در زنجان:

راهکار کنترل تورم پایین‌ آوردن هزینه‏های دولت است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تاکید بر ضرورت کاهش هزینه‌های دولت، اخذ مالیات را در صورتی که به بخش تولید آسیب وارد ‏کند، اشتباه دانست.

راهکار کنترل تورم پایین‌ آوردن هزینه‏های دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان حجت‏الاسلام مصطفی پورمحمدی یک‏شنبه‌شب در جمع فعالان اقتصادی استان با اشاره به نام‏گذاری سال‌جاری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: حماسه به این معنی است که شرایط عادی نبوده و باید اقدام استثنایی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‏های گذشته فرصت‏های خوبی در کشور وجود داشت که از این فرصت‏ها به خوبی استفاده نشده است، ادامه داد: با وجود منابع ارزی فراوان در اختیار کشور، از این منابع با اولویت‏بندی استفاده نشده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کارهای خوبی در کشور انجام شده است اما باید رعایت اولویت‏ها در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مشکلات اقتصادی بر واحدهای اقتصادی عارض شده است.

وی با تاکید بر اینکه تحریم، فشار زیادی را وارد کرده است، اضافه کرد: باید به دنبال راه‌حلی برای عبور از این فشارها باشیم.

 پورمحمدی با اشاره به اینکه تسلیم شدن در برابر دشمنان برای ما پسندیده نیست، ادامه داد: اگر دشمن بفهمد دچار ضعف شده‏ایم گام‏های بعدی را علیه کشور برمی‏دارد.

* رجز خواندن و شعار دادن رهاکننده از تحریم نیست

وی با بیان اینکه باید ایستادگی داشته و تدبیر کنیم، یادآور شد: ایستادگی کردن و رجز خواندن و یا شعار دادن صحیح نیست بلکه باید با برنامه و راهکار عمل کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه دشمنان از سال‏های گذشته اقتصاد کشور را نشانه گرفته‏اند، بیان کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری درمان درد اقتصاد تولید است و باید به این بخش توجه ویژه شود.

* وضعیت اشتغال کشور نگران‌کننده است

وی با تاکید بر اینکه برای رونق تولید باید کار و سرمایه در اختیار این بخش باشد، افزود: امسال وضع تولید نسبت به سال گذشته بدتر شده و اشتغال نیز موضوع نگران‌کننده‏‌ای است.

 پورمحمدی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی کشور افزون‏تر شده و وضعیت سرمایه‏ در داخل و خارج از کشور نیز نگران‌کننده است، تصریح کرد: امروز برای برطرف شدن مشکلات، حماسه و همکاری مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه عمر دولت دهم به پایان رسیده و دیگر فرصت انجام کاری را ندارد، یادآور شد: اگر تصمیماتی نیز بگیرد عملی نخواهد شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه ما برای زمین‏گیر کردن دشمنان نیاز به همبستگی گسترده در میدان انتخابات داریم، اضافه کرد: باید یک فرد جازم و اصلح بر سر کار بیاید.

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ‌گونه مجوزی برای زیر پا گذاشتن قانون ندارد، افزود: فقط می‏تواند انتقاد کند و یا درخواست تغییر قانون را داشته باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه تصمیمات عجولانه‏ای در کشور گرفته می‏شود که به دنبال آن مصوبه‏ای ارائه و به سرعت تغییر می‏کند، تاکید کرد: نباید تصمیمات اینگونه سست و ضعیف باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نقدینگی در کشور سبب تورم شده است، ادامه داد: تورم به همان میزان که سبب ناراحتی و مشکلات برای مصرف‌کننده می‏شود، مشکلاتی را نیز برای تولیدکننده ایجاد می‏کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه برای پرداختن به تولید باید تورم را کنترل کرد، افزود: راهکار کنترل تورم پایین‌ آوردن هزینه‏های دولت است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای خود به صورت سرسام‏آور هزینه کرده و منابع کشور را صرف می‏کند، یادآور شد: برای ایجاد تحول در موتور اقتصاد و تولید باید به نکات مذکور توجه بیشتری شود.

 پورمحمدی با بیان اینکه تنها راه تحول اقتصادی تولید بوده و باید در این مسیر با همه ظرفیت‏ها گام برداشت، گفت: اخذ مالیات در صورتی که به بخش تولید آسیب وارد می‏کند، اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه با اخذ مالیات فقط به بخش‏های تولیدی فشار وارد می‏شود، ادامه داد: بخشی از واحدها به دلیل پنهان بودن فعالیت‎های آنها، مالیاتی پرداخت نمی‏کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه فساد در بسیاری از بخش‎ها ریشه دوانده است، افزود: با فساد به تولید و اقتصاد نمی‏توان کمکی کرد.

انتهای پیام/73006/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول