اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باهنر:

اقدامات اقتصادی انجام شده در شان ملت ایران نیست / همه مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها مربوط نمی‌شود

نایب رئیس مجلس گفت: در سال‌های اخیر در بخش اقتصادی، برنامه‌ها و اقدامات خوبی اجرا شد اما این اقدامات در خور شان ملت ایران نبوده است.

اقدامات اقتصادی انجام شده در شان ملت ایران نیست / همه مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها مربوط نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا باهنر بعد از ظهر امروز در جمع اعضای جامعه اسلامی مهندسین این استان اظهار کرد: سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی نامگذاری شده و این موضوع عمق اعتماد و اعتقاد ایشان به مردم کشور را نشان می‎دهد.

وی افزود: این نامگذاری نشانگر این است که اگر ملت ایران اراده کند نه تنها تهدیدات و تحریم‌های دشمن کارساز نمی‎شود بلکه می‎توان از آن به عنوان یک سکوی پرش به سوی رشد و تعالی بهره گرفت.

باهنر با بیان اینکه تحقق شعار حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی یک ضرورت مهم برای کشور به شمار می‎رود، تصریح کرد: با توجه به اتفاقاتی که در سال‌های اخیر چه در بعد داخلی و چه در بعد بین‌المللی رخ داد ضروری است تا با اقدامات حماسه‌گونه در تحقق این شعار گام‌های مهمی برداشت.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور با اشاره به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، بیان کرد: در سال‌های اخیر در بخش اقتصادی، برنامه‌ها و اقدامات خوبی اجرا شد اما این اقدامات در خور شان ملت ایران نبوده و ضروری است تا در این حوزه برنامه‌ها و اقدامات بهتر و موثرتری تدوین و اجرا شود.

باهنر ادامه داد: نیمه دوم سال 90 و سال 91 فشارهای سنگین اقتصادی با عنوان تحریم از سوی استکبار جهانی بر کشور ما تحمیل شد و ساختار اقتصادی نظام را تحت تاثیر خود قرار داد که با ارائه راهکارهای اساسی باید هرچه سریع‌تر از این بحران عبور کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سیاست‌های ضعیف داخلی است، بیان کرد: همه مشکلاتی که در حال حاضر گریبانگیر اقتصاد کشور است ناشی از تحریم‌های دشمن نبوده و بسیاری از آن به سیاست‌های ضعیف، ناکارآمد و متغیر داخلی برمی‌گردد.

باهنر در ادامه به نقش انقلاب اسلامی در شکل‌گیری تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی جدیدی از دموکراسی به معنای واقعی و برگرفته از اسلام ناب را در اختیار ملت‌های مسلمان جهان قرار داد و آن‌ها را با نظام مردم‌سالاری دینی آشنا کرد و این امر منجر به شکل‌گیری تحولات سازنده‌ای در منطقه شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، بیداری اسلامی را ناشی از صدور ارزش‌های والای انقلاب اسلامی دانست و افزود: با بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان شاهد سقوط دیکتاتورها و حاکمان ظالم در این کشورها بودیم و این در شکل‌گیری حکومت جهانی اسلام می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد.

باهنر بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام مردم تاکید و تصریح کرد: پس از گذشت بیش از 30 سال از عمر انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام مردم روز به روز محکم‌تر شده و امروز به یک سرمایه بزرگ ملی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه تحقق حماسه اقتصادی نیاز به همکاری و تعامل همه بخش‌ها و حوزه‌ها دارد، اظهار کرد: تحقق یک جهش بزرگ اقتصادی یک امر ضروری برای سال جدید به شمار می‎رود و در سایه اقتصاد مقاومتی می‌توان آن را به خوبی محقق کرد.

باهنر در بخش دیگری از سخنانش، رفع گرانی و اشتغال را دو دغدغه مهم مردم برشمرد و گفت: در استانی مانند چهارمحال و بختیاری بیکاری یکی از مشکلات و معضلات بزرگ این استان به شمار می‌رود که باید با برنامه‌ریزی درست و اساسی آن را برطرف کرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین کشور با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رای ضریب امنیت ملی را افزایش می‌دهد، افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای برای ما بسیار مهم است به طوری که با شاخص ضریب امنیت ملی کشور رابطه‌ مستقیمی دارد.

باهنر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اجازه ورود همه سلایق سیاسی در  انتخابات، خاطرنشان کرد: همه سلایق سیاسی که در چارچوب قانون اساسی کشور عمل کنند، می‌توانند در انتخابات ورود پیدا کنند و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی در پایان افزود: مردم حماسه‌سازان سال حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی هستند و با حضور حماسی خود در انتخابات نمی‌گذارند خواب شوم دشمن تعبیر شود.

انتهای پیام/68004/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول