اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت سرمایه‌گذاری چین:

تحریم‌های تحمیل شده غرب تاثیری در روابط ایران و چین ندارد

سرپرست هیئت سرمایه‌گذاری چین با اشاره به تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران، گفت: این تحریم‌ها تاثیری در روابط ما با کشور ایران نخواهد داشت و ما راه خودمان را برای گسترش روابط با ایران ادامه خواهیم داد.

تحریم‌های تحمیل شده غرب تاثیری در روابط ایران و چین ندارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شوو ظهر امروز در دیدار هیئت سرمایه‌گذاری چینی با استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به توسعه و آبادانی استان آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر، گفت: این امر بیانگر حمایت بیش از پیش دولت برای توجه به این منطقه است و به همین علت علاقمند به گسترش سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان شرقی هستیم.

شوو، گسترش روزافزون سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی را حاصل همکاری مدیران این استان عنوان کرد و افزود: با توجه به همکاری‌های چندین ساله‌ای که با کارخانه خودروسازی آمیکو در منطقه آزاد ارس داشته‌ایم، پیشرفت و توسعه این کارخانه در سال‌های اخیر جز با همکاری مدیران منطقه آزاد ارس امکان‌پذیر نبود.

سرمایه‌گذار چینی در ادامه با اشاره به تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران، گفت: این تحریم‌ها  تاثیری در روابط ما با کشور ایران نخواهد داشت و ما راه خودمان را برای گسترش روابط با ایران ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به تغییر و تحولات سیاسی اخیر در کشور چین از جمله تعیین رییس‌جمهور و نخست‌وزیر جدید، گفت: نخست‌وزیر جدید به مسائل اقتصادی توجه زیادی دارد و این امر باعث ارتقای اقتصادی چین خواهد شد.

شوو همچنین با تاکید بر اهمیت گسترش روابط موجود با استان آذربایجان شرقی، افزود: در ادامه روابط خود با این استان، سعی داریم تا با حمایت مدیران استانی، روابط خود را در سه محور اصلی شامل سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی، گسترش صنعت خودروسازی و ورود به عرصه صنعت پتروشیمی دنبال کنیم.

گفتنی است در این دیدار خانی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، نجفی، مدیرعامل منطقه آزاد ارس، عظمایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، موسوی، مدیرکل راه آهن استان، مراد، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان و مقراض ساز مشاور اقتصادی استاندار نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/3003/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول