اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

تحریم‌ها نباید بهانه‌ای برای سهل‌انگاری‌ها شود

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تحریم‌ها نباید بهانه‌ای برای سهل‌انگاری‌های احتمالی برخی افراد شود.

تحریم‌ها نباید بهانه‌ای برای سهل‌انگاری‌ها شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در جمع مدیران شهرستان کاشان در حسنیه علی‌اکبر(ع) این شهرستان اظهار داشت: در کشور ظرفیت‌های پنهان و بالقوه زیادی داریم که البته باید هنر استفاده از این امکانات را نیز داشته باشیم و نباید تحریم‌ها بهانه‌‌ای برای سهل‌انگاری‌های احتمالی برخی افراد محسوب شود.

وی از مدیران خواست تا عملکرد سال گذشته را مورد ارزیابی قرار داده و نقاط قوت و ضعف را شناسایی و برای رفع نقاط‌ ضعف و همچنین تقویت نقاط قوت خود در سال جاری برنامه‌ریزی داشته باشند.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: سال گذشته نیز پیشنهاد شد تا عملکرد مدیریت حوزه استحفاظی به طور دقیق کارشناسی شود تا خطاها و کارهای نادرست انجام شده دوباره تکرار نشود.

نمازی سپس با اشاره به حضور مدیران و مسئولان شهرستان کاشان در نخستین روز کاری سال جدید بر قبور مطهر شهدا عنوان کرد: پیام شهدا باید همیشه سرلوحه امور مدیران و مسئولان قرار داشته باشد تا بتوانند کار ارباب رجوع را با سرعت، دقت، بدون منّت و با خوشرویی کامل انجام دهند.

وی، کار برای خدا، رضایت الهی و گره‌گشایی از خلق خدا توسط مدیران خدمتگزار را نوعی عبادت دانست و افزود: هیچ عبادتی در نگاه اهل بیت (ع) بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست تا جایی که از این منظر یاری رساندن به مردم از روزه و نماز مستحبی جایگاه رفیع‌تری به خود اختصاص می‌دهد.

نمازی، کار خالص برای رضایت خدا را یادگاری ماندگار خواند و تأکید کرد: پوشیدن لباس خدمتگزاری مردم، سعادتی است که نصیب برخی افراد می‌شود که باید قدر فرصت‌های به وجود آمده برای کمک به مردم را پیش از آن که این لباس خدمت از تن آنان خارج شود بدانند.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مدیران و مسئولان شهرستان کاشان نیز خواست با پرهیز از فرصت‌سوزی قدر موقعیت‌های به وجود آمده برای خدمتگزاری به مردم این منطقه را غنیمت شمارند.

امام جمعه کاشان بیان داشت: مدیران در مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اند باید شایستگی‌های خود را برای حسن انجام وظیفه و پاسداری از اسلام اثبات کنند چراکه شاگردان اهل بیت (ع) و دست‌ پرورده ولایت فقیه بر روی زمین محسوب می‌شوند و باید خدایی فکر و عمل ‌کنند.

نمازی افزود: مدیران خدمتگزار در نظام اسلامی، هیچ گاه مرعوب جاذبه‌های دنیا نمی‌شوند و کار را به جای اینکه برای رضایت مقام مافوق خود انجام دهند رضایت الهی را سرلوحه اقدامات خود قرار می‌دهند.

عضو خبرگان رهبری با یادآوری اینکه برای حفظ چنین نظام توحیدی هزاران جوان به شهادت رسیده‌اند و مسئولیت خطیری داریم ابراز داشت: امروز ما به عنوان وارثان خون شهدا باید در راه تحقق آرمان‌های این انسان‌های بزرگ تلاش کنیم.

وی مسئولیت‌های آحاد جامعه برای صیانت از نظام جمهوری اسلامی را سنگین خواند و متذکر شد: هر فردی در هر پست و مقامی اگر در این دنیا هم بازخواست و استیضاح نشود اما فردا در آخرت باید پاسخگوی اعمال و تصمیمات خود باشد.

انتهای پیام/2406/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول