اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول لیگ روبات‌های نمایشی دانشجویی:

فضای تحریم بر حضور پررنگ‌تر خارجی‌ها در مسابقات روباتیک افزود

مسئول لیگ روبات‌های نمایشی دانشجویی از اعطای گواهینامه به تمام تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی روباتیک خبر داد.

فضای تحریم بر حضور پررنگ‌تر خارجی‌ها در مسابقات روباتیک افزود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین محمدرضا کاکوند اظهار داشت: سیاست ما در کمیته ملی روبوکاپ آزاد ایران این است که علوم روباتیک را در سطح کشور فراگیر کنیم و فضا برای رشد و درخشش تمام تیم‌ها فراهم باشد و فرهنگ تبادل اطلاعات را در مسابقات ترویج کنیم؛ از این لحاظ مسابقات روبوکاپ آزاد ایران بسیار ارزشمند است و باید مسئولان بیش از پیش از این مسابقات حمایت کنند.

وی ادامه داد: برخی تیم‌ها به صورت آزاد و بدون داشتن حامی مالی در این مسابقات شرکت می‌کنند و با توجه به بالا رفتن هزینه تجهیزات و لوازم، گاهی هزینه ساخت یک روبات تا چهار برابر افزایش پیدا می‌کند، از این رو لازم است تا مسئولان توجه بیشتری به این مسابقات داشته باشند، بدون تردید سرمایه‌گذاری در این زمینه هزینه نیست، چراکه جوانان ایرانی می‌توانند با استعدادی که دارند چند برابر این هزینه‌ها را بازگردانند.

کاکوند، ارائه یک بیس الکترونیکی جدید در این مسابقات را بسیار جالب توجه دانست و افزود: این تیم با ارائه یک بیس جدید تحول بزرگی در این زمینه ایجاد کرده است و مقاله آنها به عنوان یکی از چهار مقاله برتر سمپوزیوم مسابقات شناخته شده است که این امر نقطه روشنی برای این مسابقات است؛ شاید اگر این مسابقات برگزار نمی‌شد، ایده خوب این جوانان نیز به جایی نمی‌رسید و از بین می‌رفت.

مسئول لیگ روبات‌های نمایشی دانشجویی در خصوص تسهیلاتی که برای برگزیدگان این مسابقات درنظر گرفته شده، بیان داشت: به تمامی تیم‌های برتر گواهینامه اعطا می‌شود، ضمن آنکه بسیاری از بازدیدکنندگان صنعتی با استقبال از برخی ایده‌ها، آن‌ها را خریداری می‌کنند.

وی در پایان افزود: در فضایی که تمام کشورها به دنبال تحریم ایران هستند، ریاست دانشگاه آزاد قزوین با آوردن تیم‌های مختلف خارجی علاوه بر ایجاد فضای رقابتی با کیفیت، از نظر بین‌المللی و سیاسی نیز خدمت بزرگی به کشور کرده است.

انتهای پیام/77005/ذ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول