اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

تحریم‌ها نتوانسته عزم مردم ایران را برای پایداری نظام بشکند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تحریم‌ها مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد اما نتوانست عزم مردم ایران را برای پایداری نظام کاهش دهد.

تحریم‌ها نتوانسته عزم مردم ایران را برای پایداری نظام بشکند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به 21 فروردین سالروز قطع رابطه آمریکا با ایران اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جهان در اختیار دو ابر قدرت شرق و غرب بود که با پیروزی انقلاب در برابر حیرت جهانیان امید تازه‌ای در جهان دمیده شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با کمک خداوند متعال و تدابیر داهیانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: دو ابرقدرت شرق و غرب برای زیر سیطره بردن نظام اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

*انقلاب زیر پرچم ابرقدرت‌های شرق و غرب قرار نگرفت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زیر پرچم هیچ کدام از ابرقدرت‌های شرق و غرب قرار نگرفت، تصریح کرد: این دو ابر قدرت تنها پس از چند ماه دریافتند که نظام اسلامی زیر پرچم هیچ ابرقدرتی قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 30 سال است که نظام اسلامی در زیر تحریم آمریکا قرار گرفته است، افزود: سقوط انقلاب اسلامی و براندازی نظام از برنامه‌های آمریکا و ایادی استکبار بود.

آیت‌الله خاتمی صدور قطعنامه‌ها و تحریم‌ها را در طی سال‌های متمادی بی‌تاثیر در روند نظام اسلامی برشمرد و افزود: اگر چه این تحریم‌ها مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد اما نتوانست عزم مردم ایران را برای پایداری نظام کاهش دهد.

وی با بیان اینکه حس خودباوری و استقلال در سایه استقامت و پایداری مردم با آمریکا حاصل شد، یادآور شد: عدم وابستگی به شرق و غرب از دیگر پیشرفت‌های نظام اسلامی محسوب می‌شود.

*پیشرفت‌ها در سایه تحریم حاصل شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به پیشرفت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های هسته‌ای، نانوتکنولوژی، نظامی و فضایی تصریح کرد: همه این پیشرفت‌ها در سایه تحریم حاصل شده است.

وی با بیان اینکه گام‌های بلندی در زمینه خودکفایی و خود اتکایی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: حقوق بشر و عدم وجود آزادی در جامعه تنها بهانه برای دشمنان نظام اسلامی و هیچ‌گاه این مسائل مهم‌ترین دلیل دشمنی ایادی استکبار با نظام اسلامی نبوده است.

 

آیت‌الله خاتمی رمز مخالفت آمریکا با نظام اسلامی را پایداری و ایمان مردم عنوان کرد و گفت: آمریکا و ایادی استکبار با اسلام مشکل دارد.

وی با بیان اینکه در سایه مقاومت ملت ایران در حال حاضر آمریکا خواهان مذاکره با نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: ایران در حال حاضر به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده است.‌

*ایران هیچ‌گاه به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نبوده و نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برنامه هسته‌ای ایران را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: ‌ایران هیچ‌گاه به دنبال ساخت بمب هسته‌ای نبوده و نیست.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله سید محمد باقر صدر خاطرنشان کرد: وی تنها به دلیل تبلیغ دیدگاه‌های امام خمینی (ره) به شهادت رسید.

انتهای پیام/73003/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول