اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

تحریم‌ها روند سرمایه‌گذاری در ایران را افزایش داده است

شهردار قم گفت: میزان سرمایه‌گذاری افراد خارجی در ایران بعد از تحریم‌ها نه تنها کاهش نداشته که افزایش هم داشته است.

تحریم‌ها روند سرمایه‌گذاری در ایران را افزایش داده است

محمد دلبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به دیدار اخیر خود با شهرداران پنج شهر لبنان که برای شرکت در کنفرانس کشورهای خاورمیانه در تهران به ایران سفر کرده بودند، اظهار داشت: برقراری ارتباط با شهرداران کشورهای مسلمان به ویژه شهرهای شیعه‌نشین می‌تواند به تبادل تجربیات و تعامل دوجانبه در بخش‌های اقتصادی منجر شود.

وی با بیان اینکه شهر بعلبک به دلیل وجود بارگاه دختر امام حسین(ع) دارای علاقمندان فراوانی است گفت: با توجه به اینکه درب‌های حرم حضرت زینب(س) در سوریه بسته است، این شهر می‌تواند زمینه مراودات بیشتری برای زائران علاقمند به اهل بیت(ع) باشد.

برگزاری اجلاس شهرهای زیارتی در قم

شهردار قم در ادامه از برگزاری اجلاس شهرهای زیارتی در قم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در تدارک آن هستیم که از شهرهایی که اهل بیت(ع) یا نوادگان و فرزندان آنها در آنجا مدفون هستند برای شرکت در اجلاس دعوت کنیم و با این تعامل بتوانیم جنبه بین‌المللی بودن شهر قم را تحقق بخشیده و زمینه‌ساز معرفی جهان شهر شیعی به عنوان چشم‌انداز مدیریت شهری قم باشیم.

وی تصریح کرد: طرح برگزاری اجلاس شهرهای زیارتی در قم اواخر سال گذشته طراحی شد و با وزارت خارجه مکاتباتی صورت گرفته و جلسات اولیه هم برگزار شد.

دلبری عنوان کرد: اکنون در حال شناسایی شهرهایی هستیم که در جهان به عنوان شهر زیارتی مطرح هستند و بعد از تکمیل لیست آن، مقدمات اجرایی شدن آن فراهم خواهد شد.

سرمایه‌گذاران در انتظار تضمین مسئولان

وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو در مورد نقش تحریم‌ها در سرمایه‌گذاری گفت: دولت‌ها ممکن است یکسری عنادها با ایران داشته باشند اما ملت‌ها دوستدار ایران هستند و اگر اطمینان و تضامین لازم از سوی مسئولان را ببینند هرگز به حرف آمریکا و همدستانش گوش فرا نخواهند داد.

شهردار قم تصریح کرد: با نگاهی به آمار متوجه خواهیم شد که میزان سرمایه‌گذاری افراد خارجی در ایران بعد از تحریم‌ها نه تنها کاهش نداشته که افزایش هم داشته است.

وی با اشاره به بسته تشویقی مجلس شورای اسلامی برای سرمایه‌گذاران خارجی ابراز داشت: بر اساس تبصره ذیل قانون مدنی، شیعیان خارجی که اقدام به سرمایه‌گذاری در سه شهر قم، شیراز و مشهد کنند، سند مالکیت به نام آنها صادر خواهد شد.

دلبری خاطرنشان کرد: این فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران است و ما هم به عنوان مدیریت شهری آمادگی کامل در خصوص رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری داریم و آماده هر نوع همکاری هستیم.

وی عنوان داشت: به تناسب سرمایه‌ای که خارجی‌ها قصد دارند به هر نحوی وارد کشور کنند، به درخواست آنها مطابق با شرایط کشور پاسخ داده خواهد شد.

شهردار قم در پایان بیان کرد: تاکنون جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران داشته و آمادگی داریم هرگونه اطلاعات لازم را در اختیار متقاضی قرار دهیم که هم‌اکنون در مرحله شناخت هستیم تا به قرارداد منجر شود.

انتهای پیام/78001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول