اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه کاشان:

تحریم‌ها انتخابات ریاست جمهوری را نشانه گرفته است

معاون استاندار اصفهان گفت: تمامی تحریم‌های دشمن با هدف نشانه گرفتن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

تحریم‌ها انتخابات ریاست جمهوری را نشانه گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات گلزار شهدای دارالسلام این شهرستان، اظهار داشت: اعلام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در سال گذشته و نامگذاری سال 92 به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مرتبط با رویدادها و مسائل پیش رو در سال جاری است.

وی ابراز رضایت نسبی مقام معظم رهبری از تحقق سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را بزرگترین افتخار برای مدیران و مسئولان دانست.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به فلسفه نامگذاری امسال با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی بیان داشت: واژه حماسه در ادبیات عربی برای به غیرت درآمدن و به معنای پافشاری، اقتدار و شجاعت در عرصه جنگ با دشمن است و در ادبیات فارسی نیز مفهوم رجزخوانی، دلیری و شهامت را می‌رساند.

وی، هماورد طلبی در عرصه جنگ و همچنین یک رویداد بزرگ، فرا طبیعی و خارج از فعل و انفعالات عادی را دو واژه مهم و مترادف حماسه اعلام کرد.

جوادی، چیدمان سه واژه حماسه، سیاست و اقتصاد در کنار یکدیگر توسط مقام معظم رهبری را دارای جنبه‌های حیاتی برای نظام جمهوری اسلامی در سال جاری دانست و افزود: اگر تعاریف نام‌گذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی کنار یکدیگر قرار بگیرد، وظایف و اهدافی که معظم‌له در این پیام مدنظر داشتند برای همه روشن می‌شود.

وی در مورد تحریم‌ها و فشارهای وارد شده بر ملت ایران در مدت اخیر ابراز داشت: دشمن از چهار سال قبل با روی کار آمدن دولت اوباما تاکنون تغییراتی را در سیاست‌های خود در قبال ایران اسلامی در دستور کار خود قرار داده است که در رأس آن تحریم‌های اقتصادی است.

جوادی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از شروع انقلاب تاکنون همواره با تحریم‌های دشمن مواجه بوده است، افزود: امروز نوع و شکل تحریم‌های دشمن با گذشته تفاوت‌های آشکاری دارد.

وی با یادآوری این که در گذشته تنها چندین کشور عضو ناتو در تحریم‌ها شرکت داشتند که ایران را به خودکفایی در بسیاری از عرصه‌ها رساند، عنوان کرد: امروز همه کشورهای دنیا بر اساس کالاهای مورد نیاز، جمهوری اسلامی را تحریم و تحت فشار گذاشته‌اند و خرید و فروش هر نوع کالایی به مقصد خلیج فارس و مرتبط با ایران را متوقف می‌کنند.

فرماندار ویژه کاشان، تحریم مبادلات ارزی را نیز نوع دیگری از تحریم‌های دشمن برای تحت فشار گذاشتن ملت مسلمان ایران قلمداد و تأکید کرد: تمامی تحریم‌های دشمن با هدف نشانه گرفتن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است تا فردی که معتقد با رابطه با آمریکا است به پیروزی برسد.

جوادی همچنین به بعد اقتصادی نامگذاری امسال با عنوان حماسه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: رویکرد اقتصادی سال‌های گذشته مقام معظم رهبری نیز با این هدف بوده تا در صورت بروز مشکلات اقتصادی، آمادگی مقابله با آن از قبل وجود داشته باشد.

به گفته وی اگر تدابیر مقام معظم رهبری از چند سال قبل تاکنون در بحث اقتصادی صورت نگرفته بود، امروز فشارهای آمریکا جمهوری اسلامی را متوقف کرده بود.

معاون استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در سال جاری بیان داشت: توجه به انتخابات مهم ریاست جمهوری، تأکید بر سلامت ذاتی انتخابات در ایران اسلامی، محکوم کردن توطئه طرح انتخابات آزاد، مشارکت تمامی سلیقه‌ها و جریانات سیاسی معتقد به نظام جمهوری اسلامی در انتخابات، تمکین در برابر قانون توسط مردم و مسئولان و انتخاب آگاهانه و هوشمندانه مردم را برخی از نکات مهم رهنمودهای مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری ذکر کرد.

جوادی همچنین رونق و تقویت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و توجه به اقتصاد مقاومتی غیر شکننده را دو مؤلفه مهم در تحقق حماسه اقتصادی دانست و افزود: برای تحقق حماسه اقتصادی همه آحاد مردم، مسئولان و تولیدکنندگان مسئولیت‌های خطیری بر عهده دارند.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: انجام اقدامات و تمهیدات لازم قبل از نیاز می‌تواند جمهوری اسلامی را یک گام جلوتر از دشمن قرار دهد.

وی از حضور همگانی در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر روستا به عنوان بیت‌الاغزل حماسه سیاسی نام برد و گفت: مردم با بصیرتی که دارند در انتخابات پیش رو شرکت کرده و با ایجاد یک حماسه سیاسی دشمن‌شکن، تمامی نقشه‌های دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی را نقش بر آب می‌کنند.

جوادی خاطرنشان کرد: گره خوردن حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با حضور فعال مردم در صحنه علاوه بر کمک به انتخاب صحیح و تحقق حماسه سیاسی می‌تواند نقش بسزایی در حاکمیت نظام داشته و تحریم‌های دشمن را برای تسلیم کردن ایران خنثی می‌کنند.

وی همچنین حضور همگانی و هوشمندانه مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را نقطه پایان تحریم‌های اقتصادی دشمن قلمداد کرد.

مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در نخستین روز فعالیت رسمی خود در سال جدید با حضور در گلزار شهدای دارالسلام کاشان ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا بر ادامه راه آنان تأکید کردند.

انتهای پیام/2406/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول