اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد

افتتاح 24 پروژه منابع طبیعی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در هفته منابع طبیعی تعداد 24 پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 900 میلیون تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

افتتاح 24 پروژه منابع طبیعی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی ظهر امروز در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی 24 پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 900 میلیون تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری در ارتباط با بیابان‌زدایی 685 هکتار نهال کاری داشته‌ایم، گفت: امسال 480 هکتار مدیریت روان‌آبهای سطحی را داشته‌ایم که از محل اعتبارات ماده 12 ستاد بحران تامین اعتبار شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: در ارتباط با بیابان‌زدایی امسال 64 تن بذر جمع‌آوری شده است.

انجام یک‌میلیون و 339 هکتار طرح ملی بیابان‌زدایی از سال 84

شریفی تصریح کرد: از سال 84 تاکنون در قالب طرح بیابان‌زدایی، 129 هزار هکتار عملیات نهال‌کاری، 13 هزار هکتار بذرکاری، 13 هزار هکتار عملیات مدیریت روان‌آبهای سطحی در قالب هلالی آبگیر، 124 کیلومتر بادشکن زنده و 556 کیلومتر بادشکن غیر زنده، یک‌میلیون و 339 هکتار طرح ملی بیابان‌زدایی و 17 هزار هکتار عملیات مدیریت جنگل‌های دست‌کاشت انجام شده است.

وی در ارتباط با بحث مرتع‌داری و فعالیت‌های انجام شده منابع طبیعی از سال 84 تاکنون گفت: 3 هزار و 254 هکتار بوته‌کاری داشته‌ایم که در سال جاری 71 هکتار بوته‌کاری انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد: عملیات هلالی‌آبگیر 20 هزار هکتار بوده که در سال جاری در یک‌هزار و 745 هکتار صورت گرفته است.

399 مورد تامین آب شرب دام از سال 84

شریفی با اشاره به تامین آب شرب دام اظهار داشت: از سال 84 ، 399 مورد برای تامین آب شرب دام اقدام شده و امسال در این ارتباط 2 مورد انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون در بحث حفاظت قرق 705 هزار هکتار عملیات مختلف انجام شده که امسال در این راستا 6 هزار و 600 هکتار صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی میزان ممیزی مراتع را هزار و 930 هکتار از سال 84 دانست و تصریح کرد: در سال جاری 67 هکتار ممیزی مراتع داشته‌ایم.

شریفی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون تولید نهال‌های مرتعی( گلدانی) در این استان 161 میلیون و 600 هکتار بوده، متذکر شد: امسال در سطح 80 هزار هکتار  تولید نهال گلدانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به طرح‌های مرتع‌داری اذعان داشت: تهیه طرح‌های مرتع‌داری در سطح 538 هزار هکتار انجام شده است.

انتهای پیام/69008/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول