اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل منابع طبیعی خراسان‌جنوبی خبر داد

ذخیره‌‌سازی تنها 22 درصد نزولات جوی بشرویه در سدها

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: امسال تنها 22 درصد نزولات جوی شهرستان بشرویه در سدها و سازه‌ها ذخیره شده است.

ذخیره‌‌سازی تنها 22 درصد نزولات جوی بشرویه در سدها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری بشرویه، حمید باقرپور اظهار داشت: این رقم باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر افزایش پیدا کند.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی افزود: جلوگیری از هدررفت و پرت آب به یک همت بلند و بسیج همگانی نیازمند است.

وی نقش هم‌یاران طبیعت به ویژه در مناطقی با اقلیم کویری هم‌چون بشرویه را مهم خواند و بیان داشت: به منظور حفظ و حراست از منابع طبیعی تاکنون کارگاه‌های آموزشی برای اقشار مختلف مردم برگزار شده است.

باقرپور منابع طبیعی را نعمت خدادادی و ارزشمندی برای انسان‌ها دانست و گفت: منابع و عرصه‌های طبیعی از پشتوانه‌های اصلی توسعه و پیشرفت کشورها به شمار می‌رود، بنابراین حفاظت از این منابع ارزشمند وظیفه فرادستگاهی و همگانی به شمار می‌رود.

فرماندار بشرویه نیز از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی یاد و تصریح کرد: باید با جلوگیری از تخریب و بهره‌برداری بی‌رویه از منابع طبیعی و محیط زیست از این نعمت‌های خدادادی نهایت بهره را ببریم.

غلامرضا پورسلطانی با بیان اینکه ایرانیان از گذشته‌های دور و به گواه شواهد تاریخی در بیشتر علوم و فنون همواره سرآمد بوده‌اند، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین آنها آگاهی و استفاده از روش‌های علمی در امور مربوط به  آبخیزداری است.

وی ادامه داد: ما نیز باید با استفاده از تکنولوژی و علم روز هم‌پای بهره‌برداری از محیط طبیعی در حفظ و نگه‌داری از آن بکوشیم.

فرماندار بشرویه یادآور شد: تمام اجزای طبیعت همانند حلقه‌های زنجیر به یکدیگر وصل هستند و با حذف و از بین رفتن حتی یک عناصر از چرخه طبیعت حلقه‌ای مفقوده در این زنجیر وجود خواهد داشت، بنابراین باید به طور جدی به حفاظت از عرصه‌های طبیعی توجه کنیم.

دادستان بشرویه نیز با اشاره به نقش دستگاه قضایی در پیشگیری از جرایم مربوط به تعرض و تخریب منابع طبیعی و هم‌چنین برخورد با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی، اذعان داشت: دستگاه قضایی هم‌چون سایر بخش‌ها با تمام توان خود در مقابل متخلفان در این حوزه برخورد می‌کند.

مهدی رحیمی با بیان اینکه جرایم مربوط به تعرض و تخریب منابع طبیعی در بشرویه بسیار کم و ناچیز بوده، متذکر شد: این مسئله با توجه به اقلیم خشک و کویری منطقه و اهمیت ویژه حفاظت از منابع طبیعی بسیار جای خرسندی دارد.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول