اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 80 میلیون ریال محقق شد

بهره‌برداری از پروژه بیوگاز در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی از افتتاح طرح بیوگاز در یکی از روستاهای سربیشه همزمان با روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی با صرف اعتبار 80 میلیون ریال خبر داد.

بهره‌برداری از پروژه بیوگاز در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی برگزار شد، اظهار کرد: "پایداری حیات در گرو خاک سالم، بیایید تخریب سرزمین را مهار کنیم" شعار جهانی است که امسال انتخاب شده است.

وی بیابان‌زایی را یکی از سه چالش عمده قرن 21 عنوان کرد و افزود:‌ هر ساله مراسمی برای گرامیداشت 17 ژوئن که روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی است، برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی به پروژه‌های افتتاحی این مجموعه همزمان با روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها طرح بیوگاز است که در محدوده طرح ترسیب کربن به بهره‌برداری می‌رسد.

شریفی همچنین از افتتاح طرح تلمبه بادی در استان خبر داد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر چهار میلیون و 500 هزار تومان آماده افتتاح قرار گرفته است که کمک زیادی به کشاورزان و دامداران برای استفاده از آب چاه‌های دامداری و کشاورزی می‌کند.

وی ادامه داد: مراسم افتتاح این پروژه‌ها در روستای "گزدز" سربیشه که در منطقه اجرای طرح ترسیب کربن قرار دارد، با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌ جنوبی از افتتاح حمام خورشیدی در روستای مذکور خبر داد و گفت: هر سه پروژه افتتاح شده در این هفته با استفاده از انرژی‌های پاک است.

اختصاص 11 میلیارد تومان اعتبار به منابع طبیعی

شریفی از اختصاص اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان برای 243 پروژه‌ عمرانی و آبخیزداری شامل پروژه‌های مرتع، جنگل و بیابان در سال گذشته خبر داد و افزود:‌ این اعتبار از محل اعتبارات استانی، ملی، خشکسالی، توازن و گردشگری تأمین شده است.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای انجام طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی انجام شود.

انتهای پیام/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول